Sari la conținut

Nemulţumiţi din cauza facturilor la apă

La un bloc situat pe strada Sitarului diferenţa la consumul de apă între citirile apometrelor din locuinţe şi cel general, a fost, în luna februarie, de 45 de metri cubi.

" În primă fază am făcut şedinţă şi am comunicat proprietarilor că trebuiesc verificate toate apometrele, metrologic. Au fost făcute aceste verificări, au fost în standardele stabilite de către metrologie şi ulterior am cerut companiei apa să verifice apometrul general din canal. şi acest apometru a ieşit conform nrmelor metrologice", a spus Camelia Ababei - preşedinte de asociaţie.

Astfel, cei 45 de metri cubi, care au ieşit în plus faţă de consumurile pe apartemente din luna februarie, se împart la cei 38 de locatari. Acum, fiecare locatar va plăti în plus 7 lei. Dacă unii au acceptat costurile în plus, alţii nici nu vor să audă că trebuie să dea mai mulţi bani.

"De nici o culoare nu o să dau nici un ban niciodată. eu am ceas cât consum atâta plătesc", susține un locatar.

Reprezentanţii Companiei Apa calculează facturile în baza citirilor branşamentelor şi nu după contorizarea individuală.

"Discutăm de faptul că aceste repartitoare de costuri sunt de clasă de precizie inferioară celui de branşament. Discutăm de perioada de valabilitate metrologică a acestora şi plus faptul că aceste contoare şi repartitoarele de costuri nu sunt citite la acelaşi moment cu contorul de branşament ", a spus Ioana Vasile - şef Serviciu Facturare Compania Apa.

Mulţi dintre cei nemulţumiţi au făcut sesizări la primărie.

"Există diferenţe între 7 şi 10% care sunt justificate, însă există şi situaţii în care sunt şi diferenţe foarte mari, nu vă pot spune o anumită sumă, doar că există peste tot în toate imobilele din Braşov, există diferenţe între citirea ceasului de branşament şi cele individuale " , a spus Corina Bârsan - inspector Serviciul Relaţii cu Asociaţiile de proprietari.

Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov susține că este o defecţiune la robinet şi apa curge foarte încet,  ceasul de apartament nu înregistrează acel consum, pe când ceasul de branşament îl înregistrează.

În 2013 la primăria Braşov au fost primite aproximativ 1.000 de sesizări din partea asociaţiilor de proprietari. Jumătate din acestea au reclamat aceste diferenţe în urma citirii apometrelor.