Sari la conținut
News Alert

O maşină, lucrare de licenţă

Cei trei studenţi şi-au impresionat profesorii cu o maşină puternică. Au lucrat la ea aproape doi ani iar rezultatul este pe măsură.

"Îmi aparţine ideea acestui proiect. Totul a pornit acum doi ani când am fost în America şi de acolo am cumpărat instalaţia electrică pentru acest motor şi atunci am hotărât cu tatăl meu să construim o maşină de curse. Am cumpărat instalaţia electrică, am venit acasă mi-am căutat colegii şi le-am spus ce idee am şi ei s-au băgat un, doi", spune Robert Barabas, student.

Fiecare student a lucrat la un subansamblu al maşinii: sistemul de frânare, cutia de viteze sau suspensii. Au schimbat punţile, au construit cuşca de protecţie şi au modificat forma. În ultimele săptămâni, cei trei tineri au avut parte de multe nopţi nedormite.

"Fără să ne dăm mari nu au mai fost astfel de proiecte, nu numai în alte generaţii, dar pe total în domeniul automobilistic din România. Au mai fost tentative, dar mulţi oprează pentru o maşină de curse cumpărată, fără să adapteze ei nimic, fără să cumpere, fără să o customizeze", a spus Sebastian Aftanasă, student.

"Partea cea mai dificilă mi s-a părut să zicem aşa încadarea motorului în acest habitaclu micuţ pentru că avem totuşi un motor destul de mare ca şi dimensiuni de gabarit", a spus  Ion Gavriloaie, student. 

Profesorii au doar cuvinte de laudă pentru creaţia celor trei.

"Au reuşit să îmbine partea teoretică, să facă reproiectare şi să transforme un autovehicul, cu tracţiune pe puntea din faţă, într-unul cu tracţiune pe puntea din spate dotându-l cu un motor foarte puternic", spune Ion Preda, profesor în departamentul Vehicule şi Transporturi.

Maşina fabricată în România are motor american şi caroserie nemţească. Capacitatea cilindrică a motorului este de 6,1 litri şi atinge 100 de km pe oră în 4,1 secunde. Cursa oficială a acestei maşini va avea loc de pe data de 3 octombrie la Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.

Cei trei studenţi au fost susţinuţi de participanţii la raliurile VTM din ţară, iar majoritatea pieselor pentru maşină au fost primite ca donaţie sau sponsorizări.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Dan Dascălu