Sari la conținut

Primarii, nemulțumiți de noua variantă Sibiu-Pitești

Reprezentanții primăriilor de pe traseul viitoarei autostrăzi au fost invitați la o dezbatere de către șefii Companiei Naționale de Drumuri.

"Reprezentanții CNADNR au putut să prezinte proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești, iar reprezentanții instituțiilor și ai primăriilor au putut să ia primul contact cu acest traseu și, ulterior, dacă e cazul, să aducă propuneri și sugestii", spune Radu Nechit, consilierul președintelui CJ Sibiu.

Angajații CNADNR, spun primarii, le-au prezentat drept variantă de lucru traseul 1 care trece prin localitățile Piteşti - Curtea de Argeş - Şuici - Perişani - Racoviţa - Câineni - Boiţa - Tălmaciu - Veştem. Primarii se plâng că variantele de traseu s-au modificat de prea multe ori în ultimii ani, fără ca nimic să se întâmple concret. Planurile urbanistice din zonă țin cont de cel mai recent studiu de fezabilitate, elaborat în 2012. Primăriile nu au mai aprobat autorizații de construcție pe terenurile de sub fostul traseu.

"Aia este zonă, în acest moment, e blocată pentru investiții, na, nu știu cum se va rezolva cu noul traseu de autostradă", spune Paul Mureşan, arhitect-șef Tălmaciu. 

Și mai gravă este situația la Boița, unde autostrada ar urma să treacă peste puțurile de apă ale comunei, dar și pe dealurile din spatele curților oamenilor.

"Nu este benefică noua variantă, pentru că se suprapune peste Planul Urbanistic și peste puțurile de alimentare cu apă și, din punctul meu de vedere, nefiind un specialist în construcții, părerea mea că era mai bun vechiul traseu", spune Nicolae Mohor, primar Boița. 

Locuitorii se tem că vor avea parte de gălăgie, praf și noxe, dar mulți sunt dispuși să accepte sacrificiul.

"Păi peste atâtea dealuri, peste atâtea văi, cum faci autostrada pe acolo? Pe aici n-o poate face?", spune un localnic.

"Nouă ne este indiferent, numai să se facă. Pe oriunde ar fi. Că-i cel mai bine și cel mai de folos, tuturor", spune un localnic.

Autostrada Sibiu-Pitești apare drept prioritate maximă în Masterplanul pe transporturi al României, acceptat de oficialii Comisiei Europene.

Reporter: Adela Mohanu
Imagine: Lucian Sandu