Sari la conținut

Şantier fără sfârşit pe ocolitoarea Braşovului

Primul tronson al ocolitoarei face legătura între DN1 - la ieşire din Braşov spre Predeal şi DN11 - la ieşire din Braşov spre Târgu Secuiesc. Firma care a început lucrările pe mai bine de şapte kilometri din acest tronson a intrat în insolvenţă, iar şantierul a fost închis. Construcţia a fost reluată în februarie 2015, de asocierea a patru companii italiene.

"La primul din cele două tronsoane ale şoselei ocolitoare, volumul lucrărilor neexecutate este de aproape un sfert. Aici, termenul iniţial de finalizare era 16 decembrie 2015. Din acest loc începe al doilea tronson, unde termenul iniţial de finalizare 7 decembrie 2015, iar volumul lucrărilor de executat este de aproape o treime", Claudiu Loghin, reporter Digi24.

Al doilea tronson al ocolitoarei face legătura între DN11 - spre Târgu Secuiesc şi DN13 - spre Sighişoara. Aici, autorităţile plătesc aproape 65 de milioane de lei unui consorţiu de trei firme, pentru ca vechea ocolitoare a oraşului să fie extinsă de la una la două benzi pe sens. Cu cele două şantiere în lucru, şoferii care circulă frecvent în zonă sunt cei care au cel mai mult de pierdut.

"Zilnic, dimineaţa sunt cozi de un kilometru şi jumătate într-o direcţie, de la Hărman spre Braşov, iar după amiaza de la Braşov spre Hărman. Drumul este rău, neîntreţinut", şofer.

"Se pierde timp, motorină, benzină, maşină, orişice", şofer.

"Sper că cei care vor auzi să se gândească la şoferii care pierd timpul, poluează aerul, stând bară la bară, nervii care se consumă", şofer.

Pentru primul din cele două tronsoane, constructorii dau vina pe vreme.

"De ce s-a-ntârziat? Din cauza ploii, de la vreme. Timp nefavorabil, ploaia nu ne-a lăsat, timpul, să lucrăm până-n prezent", muncitor.

În ce priveşte al doilea trnson al ocolitoarei Braşovului, CNADNR recunoaşte faptul că nici măcar nu a încheiat încă toate exproprierile terenurilor de pe traseu.

"(...)în data de 14 iunie 2016 a fost emisă Notificarea intenției de expropriere, pentru obiectivul de investiție de utilitate publică Construcția variantei de ocolire Brașov. Astfel, în termen de 20 de zile calendaristice de la data notificării prevăzute la art 8, alin. (1),proprietarii imobilelor cuprinse în listă au obligaţia prezentării la sediul expropriatorului, în vederea stabilirii unei juste despăgubiri", SURSA: Comunicat CNADNR.

Nu mai puţin de 20.000 de vehicule circulă zi de zi, pe şantierul fără sfârşit al ocolitoarei Braşovului.

Reporter: Claudiu Loghin
Operator: Dan Dascălu