Sari la conținut

SIBIU. Autostrada se reconstruieşte de la zero

Prima autostradă închisă în România, pentru reparații, se reface, de fapt, din temelii.

Constructorul italian al tronsonului Săliște-Cunța a săpat câțiva metri, până sub fundația autostrăzii, ca să refacă drumul rapid. Este singura soluție, au arătat diferitele expertize comandate atât de antreprenor, cât și de CNADNR.

Experții au forat 10 metri, ca să vadă dacă toate componentele care apar în proiect se regăsesc și în fundația autostrăzii. Ei bine, cel mai important, relevă raportul, este că lipsește un strat de 3 metri de piatră spartă, tocmai cel care avea rolul să stabilizeze terenul

Cel mai recent raport dat publicității de presa centrală, realizat de firma Rutexpert SRL, arată că, în locul acestui strat, au fost găsite pietrișuri cu bolovăniș și nisipuri prăfoase, cu grosimi de șase - șapte metri. Un amestec neconform, susțin specialiștii, mai ales că în zonă s-au semnalat numeroase infiltrări de apă, care au dus la alunecări de teren. CNADNR a decontat, însă, întreaga sumă prevăzută în contract. Ca firma italiană să poată repara acum autostrada, circulația a fost deviată pe Drumul Național 1.

"Bani cheltuiți degeaba și... multă nesimțire. SUntem în urmă mult, față de Ungaria", spune un şofer.

"Nu e normal, nu e normal. Noi am plătit taxe, da? Plătim mereu, taxe, impozite... Noi acum pierdem timp", spune alt şofer.

Traficul a fost închis la începutul lunii septembrie, cu un termen inițial de finalizare a reparațiilor de o lună și jumătate. CNADNR nu a anunțat, deocamdată, dacă restricțiile se vor prelungi și după această dată.

Reporter: Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu