Sari la conținut

Spectaculos, dar periculos. Viaductul Stânca Teherău are structura de rezistenţă şubrezită

Viaductul Stânca Teherău are 110 metri lungime. Şi deşi la suprafaţă pare că este intact, structura de rezistenţă este şubrezită. Dedesubt se văd fisurile, iar armaturile de oţel au ruginit.

Din cauza degradării viaductului, autorităţile au impus o restricţie de viteză de 10 km pe oră dar şi una de tonaj, de până la 7,5 tone. Însă nu toate maşinile respectă indicaţiile rutiere

"Viaductul a fost făcut cu nişte grinzi care se produceau prin anii '70, care sunt expirate moral şi fizic şi concluzia expertizei este că trebuiesc înlocuite toate aceste grinzi. Şi normal, după ce se înlocuiesc grinzile, trebuie refăcut tot sistemul rutier, adică straturile de asfalt care se aştern peste grinzi", spune Ioan Popescu - director firmă evaluatoare. 

Şoferii care trec peste viaduct spun că nu se simt deloc în siguranţă. Mai ales că pe unele porţiuni de drum sunt gropi, multe parapete lipsesc si există riscul căderilor de piatră de pe versant.

"Nu-i problemă că avem jeep-uri, dar dacă ai o maşină mică e cam problematică situaţia. Pietrele sunt nesigure dar tot timpul au fost aşa", spune un şofer.

Autorităţile din comuna Siriu spun că reabilitarea acestui viaduct este extrem de necesară pentru că aceasta este principala legătură între Ardeal şi estul Munteniei. Iar întreruperea circulaţiei pe acest sector de drum ar reprezenta o cădere economică serioasă pentru zonă.

"Exploatarea lemnului se face cam 80% din zona aceea. Vă daţi seama ce pierdere ar fi. Este o rută prin munte, 40 de km dar este drum forestier şi în unele zone a devenit aproape impracticabil", spune Corneliu Dumitrescu - primarul comunei Siriu.

Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi a anunţat că va începe lucrările de reablitare a viaductului din primăvara acestui an, iar lucrările vor dura 18 luni. Costul reabilitării viaductului este estimat la 12 milioane de lei.

Reporter: Mirela Palcu
Operator: Răzvan Rădache