Sari la conținut

Taxă pentru camion, în Făgăraş

Drumul Național 1 traversează Făgărașul chiar prin centru, pe un tronson de 3,5 km. Vibrațiile produse de camioane au deformat asfaltul și degradează pe zi ce trece clădirile de la șosea.

"Ne crapă pereţii, la un moment dat. Vă daţi seama că sunt atâtea maşini care trec", se plânge o localnică.

"Iarna, mulţi şoferi dorm în camion şi stau cu maşina pornită. Vin gazele de eşapament chiar la aerisirea de la baie", spun un alt localnic.

Disperarea i-a împins pe 6.000 din cei 30.000 de locuitori ai orașului să ceară instituirea unei taxe de tranzit pentru camioane.

"Atâta vreme cât statul încasează taxa pe rovinietă şi ne obligă pe noi să reparăm drumul naţional din banii făgărăşenilor, înseamnă că în acest plan vom institui o taxă pentru trecerea prin Făgăraş a traficului greu, pentru a avea fondurile necesare singurului drum care tranzitează Făgăraşul", declară Sorin Mănduc, primarul din Făgăraș.

În ultimii ani, proiectul șoselei ocolitoare a municipiului a avut nu mai puțin de şase variante de traseu. Două dintre ele fac parte din ruta propusă a autostrăzii Brașov - Sibiu. Cea mai scurtă variantă ar fi pe traseul digului de nord al Făgărașului. Este vorba de un drum de pământ, lung de peste şase kilometri şi care ar costa peste cinci milioane de euro. Din 2006, drumul de pământ este considerat şosea naţională, aşa că banii pentru asfaltare ar trebui alocaţi de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Primarul Făgărașului a depus astăzi la Ministerul Transporturilor lista cu cele 6.000 de semnături pentru taxarea camionagiilor. Valoarea taxei va fi stabilită prin Hotărâre de Consiliu Local.