Sari la conținut
News Alert

Un proiect de licenţă de nota 10

Faceţi cunoştinţă cu cel mai proaspăt proiect al studenţilor de la Autovehicule şi Transporturi. Maşina, fabricată în 1999, i-a costat 1000 de euro. Alte 19.000 de euro au fost investite de Universitate în conversia ei, de la motorul cu ardere internă, la maşina cu propulsie electrică - silenţioasă, practică şi economică.

Andreas este inginer proiectant la o firmă din Braşov. A absolvit anul trecut cursurile Departamentului Autovehicule şi Transporturi de la Facultatea de Inginerie Mecanică şi acum este la Master, tot aici. S-a implicat în proiect pentru că a vrut să afle de la faţa locului mai multe depre componentele pe care le proiectează.

"Îi creează o mentalitate, te poţi orienta mai uşor în spaţiu, te ajută să te gândeşti, când creezi o piesă, când eşti designer pe o anumită piesă, te ajută să te gândeşti cum o montează lucrătorul. Chiar am stat şi ne-am gândit: când ajungem ingineri trebuie să procedăm în aşa fel încât să nu întâmpine aceste probleme şi alţii", Andreas Vrajotis - masterand.

Munca nu a fost una uşoară. Provocările i-au urmărit la tot pasul dar, acum, studenţii sunt singurii care au o maşină electrică obţinută prin conversie, în Braşov.

"Calculatorul electronic a fost eliminat, automat, o parte din senzorii existenţi pe motor au dispărut şi ei şi ne-au apărut erori la bord", Bogdan Benea- şef lucrări, Departamentul Autovehicule şi Transporturi.

Pentru antrenarea motorului electric este folosit un set de 32 de baterii, conectate în serie.

"Se încarcă foarte simplu, de la orice staţie de încărcare a vehiculelor electrice sau, pur şi simplu, prin cuplarea cablului, la orice priză de 220 de V, curent alternativ", dr. Radu Ţărulescu - inginer, Departamentul de Autovehicule şi Transporturi. 

Încărcarea durează trei ore şi dă maşinii o autonomie de 50 de kilometri. Motorul are de 30 de cai putere, iar viteza maximă la care ajunge este de 80 de kilometri pe oră.

"Este de viitor pentru că noi considerăm că, încet-încet, combustibilii fosili vor fi înlocuiţi cu energia electrică ce poate fi obţinută şi de la vânt şi de la soare", prof. dr. Nicolae Ispas - directorul Departamentului Autovehicule şi Transporturi.

"Toate aceste iniţiative care presupun implicarea studenţilor în realizarea unor lucruri concrete, în competiţii specifice domeniului, nu fac altceva decât să le crească abilităţile şi cunoştinţele practice în domeniul pentru care se pregătesc", Ioan Abrudan - rectorul Universităţii "Transilvania" din Braşov.

Costul încărcării maşinii este de doar şase lei la suta de kilometri - de cinci ori mai mic decât cel al alimentării cu combustibili fosili.

Reporter: Sorina Secelean
Operator: Alex Apetroae