Sari la conținut

Drumuri nemodernizate de 50 de ani

DN 17D, care leagă judeţele Cluj şi Bistriţa-Năsăud de Moldova, are 104 kilometri. Șoseaua nu a mai fost modernizată din anii '70. De atunci, localnicii spun că autorităţile nu fac decât să mai acopere, din când în când, gropile din asfalt. Nota de plată a drumurilor proaste este achitată însă de şoferii care trebuie să treacă mai des decât ar trebui pe la service-ul auto.

Drumul străbate şi una dintre atracţiile turistice ale judeţului: staţiunea Sângeorz-Băi. Primarul spune că starea proastă a drumurilor împiedică dezvoltarea turistică a zonei.

"De obicei, turismul se face pe drumuri, pe şosele, pe căi ferate şi mai puţin în aeroporturi în România, deci drumul ne-ar fi ajutat foarte mult. Lumea riscă să îşi lase roţile pe acolo şi se uită urât la primar şi noi trebuie să îi informăm că nu avem voie să le reparăm, pentru că nu sunt în proprietatea noastră", a declarat primarul Roland Venig.

Drumul DN 17D este proprietatea Companiei Naţionale de Drumuri, care a pus pe hârtie un proiect de reabilitare din bani europeni.

"Deja s-au făcut o serie de măsurători, urmează să se elaboreze proiectul tehnic şi probabil începând din anul acesta, din toamnă, va fi şi licitaţia pentru execuţia lucrărilor", a precizat Alexandru Slavita, şeful Secției Drumuri Naționale Bistrița.

Tot din bani europeni va fi reparat şi DN 17C, care face legătura între judeţul Bistriţa-Năsăud şi Maramureşul istoric. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 80 de milioane de euro.