Sari la conținut
News Alert

Ghid imobiliar, lansat în premieră la Cluj

Peste 3.000 de tranzacţii imobiliare au analizat membrii Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România pentru a realiza primul ghid imobiliar din ţară. Clujul este oraşul pilot în cadrul acestui proiect. Peste 70% dintre proprietăţile vândute aici au fost apartamente în blocuri noi.

Cele mai vândute au fost apartamentele cu două camere cu o suprafaţă de până la 55 de metri pătraţi, iar pentru astfel de imobile, clujenii au cheltuit 108 milioane de euro. Pe locurile următoare se clasează tranzacţiile cu terenuri, dar şi cele cu case.

Cea mai valoroasă stradă din Cluj-Napoca face legătura între centrul vechi al oraşului şi unul dintre cele mai mari cartiere, Mărăşti.

Calea Dorobanţilor este strada din Cluj-Napoca pe care s-au vândut şi s-au cumpărat cele mai multe apartamente şi case. Astfel au fost tranzacţionate aproximativ 100 de astfel de imobile. Valoarea totală a fost de 6 milioane de euro.

Ghidul analizează şi modalitatea în care au fost plătite imobilele şi terenurile, dar şi evoluţia preţului pe metru pătrat. Cele 33 de pagini cu informaţii se adresează în principal viitorilor cumpărători.

"Ideea aceasta materializată în broşură a venit cu ceva timp în urmă şi pleacă de la idee simplă. Dacă vrei să îţi cumperi o casă astăzi ai o întrebare simplă. Cu cât s-a mai vândut o casă acum doi ani ? Până acum, sursa unde găseai această informaţie nu exista", a afirmat Adrian Vascu, preşedinte ANEVAR.

La realizarea ghidului s-au folosit datele oferite de Direcţia de Impozite şi Taxe Locale a Primăriei Cluj-Napoca.

 "Încercăm să îl folosim pentru a informa publicul. Munca de culegere a datelor, munca de punere la un loc a informaţiilor, în asta a constat cea mai mare partea muncii noastre", a precizat Mirel Rădoi, şeful Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale.

Broşura va fi disponibilă pe site-ul primăriei din Cluj-Napoca. Proiectul va fi extins şi la alte oraşe din ţară de anul viitor.