Sari la conținut

Îndemânare pe patru roţi

"Traseul parcurs este un traseu prestabilit. În general, constă în ocolirea jaloanelor, mers cu spate şi elemente mari de precizie. Avem, printre altele, zona din capătul pistei, unde sunt două jaloane la aproximativ 40 de cm între ele, unde primul jalon trebuie atins, iar cel de-al doilea nu şi ganditi-va că totul este cronometrat", a explicat Teodor Gheorghe, organizator.

Cea mai tânără participantă nu a împlinit încă 13 ani, dar a venit la Cluj cu planuri mari.

"Anul acesta, îmi propun să fiu campioană la grupa femina şi locul 3 la general, la juniori. Băieții sunt mult mai tupeiști, mie imi place acest sport, pentru că am pasiunea în sânge, nu mi se pare greu, pentru că am susținerea părinților", a spus Natali Hania, concurentă.

Valentin Nemțeanu a fost seniorul competiției. Acesta și-a început cariera de pilot în anii '80 și a participat la sute de competiții, dar a devenit specialist în concursurile de îndemânare.

"Ne oferă posibilitatea să ne cunoaștem limitele personale, limitele fizice, stăpânirea, calmul, descărcarea de adrenalină, dar foarte important, ne cunoaştem limitele maşinilor, raza de bracare, distanţa de parcare, aici, pe pista de concurs de putem desfăşura să vedem cum se comportă maşina şi cum ne comportăm la viteză mare", a spus pilotul.

Organizatorii spun că astfel de competiții ar trebui să devină o alternativa legală și sigură pentru tinerii atrași de cursele auto, în care importantă este îndemânarea piloţilor și abia apoi performanța mașinii.