Sari la conținut

Internet pentru 4 miliarde de oameni

Start-up-ul românesc, prezentat anul acesta de cei trei clujeni pe scena TechCrunch Disrupt din New York, unul din cele mai mari evenimente pentru companii tinere, a făcut furori în lumea IT-ului. În timp ce Google sau Facebook încearcă să ofere acces la internet în ţările sărace sau în curs de dezvoltare cu ajutorul baloanelor sau dronelor, românii au găsit soluţia perfectă, care nu costă nimic.

"Am construit o schemă de modulaţie de la zero şi facem pur şi simplu să funcţioneze aplicaţii pe telefoanele care există acum pe reţelele care există. Problema că 4 milioane de oameni nu au acces la internet nu poate fi rezolvată cu ce este acum. Deci noi profităm de reţeau existentă", a explicat Vlad Iuhas, CEO Pangea Communications

Sistemul este simplu: un fel de dial-up pentru telefoane smart. Odată instalată aplicaţia Pangea, utilizatorul poate să intre pe orice altă aplicaţie, iar datele vor fi trimise pe calea sunetului printr-un apel scurt ce va fi iniţiat de program.

Tinerii poartă deja negocieri cu firme de telecom din Asia si Africa, unde traficul de date este sub 10%. Sistemul va fi testat timp de o lună pe 1.000 de utilizatori, iar dacă va avea succes, tinerii români vor să îl extindă repede şi în alte ţări.

"Rata de dezvoltare a unei ţări creşte exponenţial odată cu creşterea accesului la informaţii. Dau un exemplu: tu cultivi cartofi din Uganda şi tu nu ştii că la 3 kilometri se vinde dublu. Ai putea să creezi pieţe, comunităţi", susţine Vlad Iuhas.

Nu doar cu beneficiarii au purtat IT-iştii români discuţii. După prezentarea de la New York, multe companii vor să colaboreze cu ei. Platforma ar putea fi utilă, spun dezvoltatorii, şi în caz de dezastre naturale, când reţelele de internet nu mai funcţionează.

"Cea mai interesată e Univeristatea John Hopkins. Ei vor să trimită informaţii medicale în ţări unde nu există acces la internet. Şi cum fac momentan... trimit SMS-uri, e singura variantă viabilă acum. Am avut discuţii cu toţi: şi cu Google şi cu Facebook şi cu majoritatea companiilor mari şi evident sunt interesate. Ei nu pot să intre în ţări precum cele din Africa, pentru că nu accesibil", a mai precizat Vlad Iuhas.

Compania tinerilor din Cluj are sediul în San Francisco şi este deja evaluată la 4 milioane de dolari.