Sari la conținut

Linie de urgenţă pentru părinţii din Cluj

30 de medici asigură permanenţa la PEDITEL, iar Diana Vlaşin este unul dintre aceştia. Face în medie 7 ture de câte 7 ore în fiecare lună. "Răspundem solicitărilor părinţilor, sună în special mamele pentru problemele de sănătate, în general de urgenţă, febră, dureri abdominale, cefalee, traumatisme, bolile de sezon, înţepăturile de insecte, muşcături de căpuşă", a relatat aceasta.

Proiectul este unic în ţară, iar în 6 luni de la funcţionare şi-a dovedit eficienţa. "Comparativ cu fiecare an, când creştea numărul cu 18%, numărul urgenţelor în UPU, a celor care ajungeau în UPU, urgenţe sau nu neapărat urgenţe din punct de vedere medical, anul acesta, în 2014 este pentru prima dată când cifra rămâne constantă, adică nu mai există această creştere de 18%, aferentă fiecărui an", a declarat Cristina Grigore, iniţiatorul proiectului.

Este pentru prima oară când se întâmpla asta în ultimii 5 ani la Spitalul de Copii din Cluj.

"Ideea deschiderii acestui serviciu către populaţie a fost tocmai de a mai reduce presiunea pe serviciul de urgenţă, în special în ceea ce priveşte pacienţii care nu constituie în mod neapărat o adevărată urgenţă", a afirmat dr. Daniel Nour, şef secţie UPU Copii.

PEDITEL a oferit de la începutul anului până în prezent sfaturi pentru 3.000 de părinţi din Cluj. Pentru viitor, iniţiatorii proiectului vor să extindă linia telefonică în alte cinci oraşe din România, dar pentru asta au nevoie de 500.000 de euro.