Sari la conținut

Macara gigant pe şantierul unui pod

Grinzi de 30 de metri lungime şi grele de 54 de tone se folosesc pentru construcţia podului peste râul Nadăş, care va face legătura între centru şi zona industrială a oraşului. Pentru că sunt chiar mai mari decât cele utilizate la realizarea autostrăzii Transilvania, grinzile le-au dat bătăi de cap constructorilor. Aceştia au fost nevoiţi să aducă o macara specială pe şantier.

"Soluţia adoptată a fost impusă de condiţiile din teren şi pentru acest lucru am închiriat un echipaj de mare tonaj, respectiv o macara de 500 de tone. Se putea cu două macarale, dar era mai complicat", a explicat Dan Mihalcea, constructor.

În total, pentru podul ce va avea patru benzi destinate circulaţiei auto şi una pentru tramvaie, se vor monta şapte astfel de grinzi. Circulaţia pe pod va fi deschisă însă în luna noiembrie.

"Până în acest moment, s-a finalizat partea de infrastructură a podului, inclusiv realocarea reţelelor de apă, gaz şi electricitate, iar acum urmează practic etapa finală, montarea grinzilor şi lucrări de amenajare a albiei", a afirmat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.

Acesta este al doilea pod construit de la zero în ultimii 70 de ani în Cluj-Napoca. Investiţia de 6 milioane de lei este asigurată din fonduri europene.