Omul de afaceri Călin Mitică, aproape de arest

Data publicării:
Calin-Mitica

Reţeta ascensiunii lui Călin Mitică o dezvăluie dosarul DNA: afaceri cu statul prin mituirea unor persoane cu funcţii de conducere în CFR. Omul de afaceri este acuzat de constituirea unui grup infracţional organizat, dare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani.

Procurorii DNA susţin că firma lui Călin Mitică, Remarul 16 Februarie, a participat ilegal la o licitaţie privind repararea unor locomotive, după ce a obţinut abuziv omologarea de la Autoritatea Feroviară. Contractul în valoare de 10 milioane de euro a fost obţinut cu o zi înainte de percheziţiile procurorilor.

"Eu am cerut tuturor companiilor să verifice încă o dată toate contractele, legalitatea lor şi calitatea reparaţiilor făcute. Dar nu ne suprapunem cu DNA. Nu inventez încă un DNA la Ministerul Transporturilor", a declarat Iona Rus, ministrul Transporturilor.

Oficialii CFR Călători nu sunt deloc îngrijoraţi de situaţia creată. "Contractul încă nu e finalizat pentru că urmează procedura prin care se pot face contestaţii. Ei au venit cu preţul cel mai mic. (În condiţiile în care contractul este verificat de DNA se întâmplă ceva cu el?) Eu zic că e ok", a afirmat Ioan Bălănean, membru în Directoratul CFR Călători.

Luna trecută, firma lui Călin Mitică a câştigat o altă licitaţie, pentru repararea unor vagoane. Totuşi, unul dintre cele mai bănoase contracte care a ajuns la omul de afaceri clujean rămâne cel de anul trecut, prin care a obţinut repararea trenurilor de tip Săgeată Albastră. Valoarea lucrărilor: aproape 50 de milioane de euro. O parte din bani au ajuns la firma RMB Inter Auto din Cluj, unde administrator era, pe atunci, actualul şef al Transporturilor, Ioan Rus. "Au reparat şi 10 motoare pentru 16 Februarie, anul trecut şi anul acesta. Este un contract între 2 firme private", a spus Ioan Rus.

Şi această licitaţie este în vizorul DNA, ca şi achiziţia celor 34 de vagoane cu probleme, cumpărate de CFR Călători de la Remarul 16 Februarie, în perioada 2006-2010. Au costat mai bine de 20 de milioane de euro.

Foto: Transilvania Reporter

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri