Sari la conținut

Petiţie pentru asfaltarea străzilor private din Cluj-Napoca. Sunt necesare 15.000 de semnături pentru ca aceasta să devină HCL

Ciprian Oniga încearcă, de cinci ani, să le doneze autorităţilor locale din Cluj-Napoca două străzi private, dintr-un cartier nou al oraşului. Este singura posibilitate prin care Primăria poate să le asfalteze. Se loveşte însă de refuzul autorităţilor, care spun că nu le pot prelua, pentru că arterele nu au nouă metri lăţime şi nu există spaţii de întoarcere. Aşa că tânărul a decis să schimbe chiar el o hotărâre de Consiliu Local, care stabileşte modul în care drumurile sunt introduse în domeniul public.

"Prin noua hotărâre de Consiliu Local, schimbarea modului de trecere a străzilor din privat în public, adică din donaţie, să se facă cu o expropriere care s-ar putea face la un leu strada, la un ban strada. Am făcut o petiţie online, pentru a vedea cât se doreşte aceste lucru de cetăţeni, câte străzi sunt în această situaţie şi am observat că nici într-o săptămână am strâns aproape 1.100 de semnături", a spus Ciprian Oniga, iniţiator şi preşedinte de asociaţie de proprietari.

Aproape o treime din străzile din Cluj-Napoca sunt private. Pe acestea, şoferii sunt nevoiţi să facă slalom printre gropi, iar pietonii, să mearga prin noroi.

"De vreo cinci ani de când stau aici, din mai rău în mai rău. (...) Problema este că se plătesc impozite la nivel de zonă B aici, adică a doua zonă a oraşului, cel puţin de pe imobilul nostru cu 8 apartamente, plătim 1.000 de euro anual şi nici măcar iluminat public nu avem", a spus un clujean.

"E groaznic că, în fiecare an, de două ori punem piatră, deşi am făcut demersuri pentru Primărie, dar nu au fost aprobate şi este greu, pentru că piatra se tot tasează în interior şi tot trebuie să punem în fiecare an de două ori", a afirmat altul.

Autorităţile locale consideră însă că, deşi complicată, procedura de preluare stabilită în 2010 este singura valabilă. Nicio stradă privată nu a fost preluată în ultimii cinci ani.

"Prima condiţie pentru ca această stradă să fie preluată este ca să fie identificată într-un CF de sine stătător, practic să se preia de la fiecare dintre coproprietari. Aceste cote părţi din drumul de acces trebuie recedate, desprinse din proprietăţile celor care locuiesc pe strada respectivă", a explicat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Petiţia online va avea însă efect doar dacă va fi semnată de 15.000 de persoane şi va fi validată de juriştii Primăriei Cluj-Napoca.