Sari la conținut

Sfaturi medicale prin telefon, pentru persoanele cu deficienţe de vorbire

Fie că au dureri de cap, de stomac sau probleme cu tensiunea, pacienții sunt ascultați cu răbdare și sfătuiți. Practic, serviciul funcţionează ca un apel video, la căpătul căruia se află un interpret, care cunoaşte limbajul mimico-gestual. Acesta este în legătură cu un medic, ale cărui sfaturi le comunică pacientului.

"Acum încerc să-i cunosc, să se deschidă și ei, pentru că foarte mulți, sunt închiși nu vor să comunice. Zilnic avem cam 16 persoane, câteodată și 20", a afirmat Mădălina Kertes, interpret în limbaj mimico-gestual.

Cei care au beneficiat deja de acest serviciu sunt foarte mulţumiţi. Acesta este singurul proiect de acest gen din ţara noastră. Programul a fost testat aproape trei luni, timp în care s-au oferit peste 800 de consultaţii. Medicul Daniel Fornate, cel care îi sfătuieşte pe bolnavi, are mai mult de 15 ani de experienţă în medicina de urgență.

"Sunt foarte mulțumit că pot să-i ajut măcar cu sfaturile medicale, pe care pot să le acord pentru niște probleme poate pentru noi medicii - banale, dar pentru ei sunt niște probleme importante de sănătate", a explicat medicul.

Cei care au implementat proiectul susțin că prin acest serviciu pacienţii sunt scutiţi de drumul până la spital.

"Cele mai multe cazuri în care ei au nevoie de medic nu reprezintă o urgență medicală. Beneficiile sunt pentru utilizatorii acestui proiect, persoanele surde care au posibilitatea de a comunica cu un medic acasă, din confortul locuinței lor", a precizat Varga Zsigmond, coordonator al proiectului.

Serviciul este gratuit şi poate fi apelat din orice colţ al ţării.