Sari la conținut

Tren turistic pe ruta Zlatna-Pătrânjeni

Locomotiva a fost fabricată în 1912 lângă Berlin, însă, de mai bine de 15 ani, era abandonată într-un depou din Sibiu. În 2013, primarul din Zlatna a cumpărat-o cu 4.000 de euro. Pentru că era într-o stare avansată de degradare, locomotiva a fost dusă la recondiţionat la Uzinele 16 Februarie din Cluj.

"A venit într-o stare destul de jalnică, era aproape distrusă, ruginită, piese lipsă, cazanul aproape distrus. A fost dificil, pentru că tehnologia este depăşită, noi am reparat şi mai reparăm şi acum, dar lucrarea necesită volum destul de mare de muncă", a afirmat Vasile Boancă, lăcătuş mecanic la Uzinele 16 Februarie Cluj.

După restaurare, locomotivei i-a fost ataşat un vagon de călători, fabricat în anul 1909. Şi acesta a fost recondiţionat pentru a transporta călătorii în cele mai bune condiţii.

"Este o bijuterie în primul rând, îmi aduce aminte de copilărie. Eu am apucat să merg cu asemenea locomotive unde te făceai praf, adică plecai alb şi ajungeai negru. Abia aştept să ne plimbăm Alba Iulia-Zlatna, dus-întos şi cu vagon restaurant, dacă se poate", a spus un călător.

"Mie mi se pare că are o arhitectură foarte frumosă şi mai ales că e din lemn... o face foarte-foarte interesantă şi specială", afirmă altul.

Trenul va circula pe ruta Pătrânjeni - Zlatna, însă pe viitor administraţia locală doreşte ca acesta ajungă până la Alba iulia.

"Într-o noapte mi-a venit ideea asta... Cum îmi vin mie ideile noaptea când am insomnii... M-am gândit ce să mai fac pentru oamenii din Zlatna şi atunci m-am gândit să fac un tren turistic şi să-l leg de Cetatea Alba Iulia", a spus Silviu Ponoran, primarul oraşului Zlatna.

Trenul cu abur circulă cu 15 km/h.