Sari la conținut

Botez cu peripeții în Portul Constanţa

Momentul s-a produs la botezul vaporului Pegasus, una dintre cele trei nave surori care vor întregi flota de asistență a unui operator care se ocup cu exploatarea petrolului și a gazelor.

Alături de Altair şi Centaurus va asista la foraje făcute de două dintre cele mai importante companii de profil din Statele Unite. Încă cinci nave sunt așteptate vor fi livrate către compania servicii petroliere.

Gabriel Comănescu, președintele companiei: "A patra la sfârșitul anului, depinde, decembrie sau ianuarie 201. Media de cost pentru acest tip de navă este de 35 de milioane de dolari. Alte patru care urmează până la seria de opt sunt nave, nu platform supply vessel sunt nave de anchor handing supply vessel, care valoarea lor de construcție este undeva la 70 de milioane pe navă."

Nava este echipată cu cele mai sofisticate aparate în domeniu, totul este computerizat, iar operațiunile din camera de comandă se fac pe ecrane de tip touchscreen.

Virgiliu Miştoiu, comandant de navă: "Totul se poate controla din butoane, scaunul este echipat cu radiotelefon."

Fiecare dintre cele trei nave cu pavilion maltez are 87 de metri lungime, o suprafață pe punte de 1000 de metri pătrați și echipaje formate din 14 navigatori. Una dintre ele are o particularitate în plus față de „surorile" ei.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanța: "După cum puteți vedea în spatele meu, nava Pegasus este dotată cu o macara ultramodernă. E poate acționa submarin, dar și la temperaturi extreme."

Navele au fost construite în China, la șantierul Fujian, iar finanțarea construcției se face prin leasing pe o perioadă de 12 ani, sau bareboat, în termeni de profil și este suportată de două banci chinezești.

reporter: Paul Greavu
operator: Cristian Caciauna

editor web: Anca Medrea