Sari la conținut
News Alert

Cafea cu bun simţ. Politeţea poate aduce economii în portofel 

 

Cafeaua este probabil cea mai populară băutură caldă din lume. O bei dimineaţa, o bei cu prietenii sau atunci când te simţi puţin lipsit de energie. Iar în conştiinţa publică s-a întărit ideea de a bea o cafea în oraş. Însă nu toţi cei care merg într-un local sunt tocmai amabili când cer să fie serviţi cu o cafea.

Tocmai de aceea, un local din Constanţa oferă aceeaşi băutură caldă, dar la preţuri diferite, în funcţie de felul în care o comanzi.

Gabriela Anca, managerul localului: "O cafea costă 10 lei, o cafea te rog costă 5 lei, iar dacă ştii să dai şi bună ziua, să spui te rog o cafea şi să mulţumeşti, vei plăti doar 3 lei."

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "O cafea. Bună ziua, o cafea vă rog! Iată cum, în acest local din Constanţa politeţea îşi poate aduce o economie de 7 lei, în cazul de faţă."

În orice cafea, cocktail sau ceai preparat se investeşte muncă. De multe ori, clienţii cred că un serviciul li se cuvine şi nu iau în serios munca barmanilor şi a ospătarilor. Cei care lucrează în localul cu preţuri diferite la cafea sunt mulţumiţi de conceptul implementat.

Eugen Popa, barman: "Clienţii care vin foarte politicoşi sunt şi trataţi mult mai ok faţă de ceilalţi care vin "bă, vino şi dă-mi şi mie o cafea" sau "auzi, pisi, dă-mi şi mie o cafea"."

Conceptul cafelei cu bun simţ este răspândit în occident, iar cei care l-au adus în Constanţa sunt de părere că politeţea nu poate fi cultivată, dar măcar încearcă să mai îndrepte puţin situaţia.

Gabriela Anca, managerul localului: "L-aş cataloga ca un apel la bunul simţ, înainte de toate. Pentru că ar trebui să ne aducem aminte că mămicile noastre şi părinţii noştri ne învaţă să dăm bună ziua, să rugăm frumos şi să mulţumim după ce primim, nu neapărat o cafea, orice altceva."

Constănţenii salută conceptul şi sunt de părere că şi Constanţa este pe un trend bun de educare a clientelei şi a oamenilor în general.

Conceptul idealist a început deja să aibă roade în localul din centrul vechi, pentru că mulţi clienţi care îi trec pragul ajung, până la plecare, să rostească un "mulţumesc" sau un "te rog frumos".

reporter: Paul Greavu
operator: Alexandru Brînzaru