Sari la conținut

Cazaţi pe plajă şi în maşini. Zeci de turişti nu au găsit camere libere, deşi au făcut rezervări

Discuţie marius Dunca - turist: "Şi domnul? Şi dumneavoastră? Unde v-a cazat? Am stat azi noapte pe stradă. A dormit pe plajă! Şi aţi plătit pentru...Soţ, soţie şi un copil de 16 ani să doarmă pe două paturi mucegăite..."

Attila Reisz şi-a rezervat concediul încă din 17 iulie La recepţie a avut o supriză: hotelul nu mai avea camere libere.

Attila Reisz, turist: Am reuşit să mă cazeze în acest hotel în care trebuia să mă cazez, bineînţeles, ieri. M-am cazat azi. Şi, azi - noapte, ce aţi făcut? M-am plimbat, doamnă. Cu copil şi cu nevastă, că n-am avut ce să fac. Aţi dormit afară? Hm..să zicem.

Prin acelaşi calvar au trecut şi alţi turişti. Aceste două femei din Focşani şi-au culcat copiii de doi şi trei ani în maşină.

"La ce oră v-au spus că vă cazează? La 12, la 1, la 2, la 3, la 6- Până la urmă...nu ne-au cazat şi nici până la ora asta. Dar aveţi copil mic...Ce aveţi să faceţi în continuare? Să ne cerem banii înapoi", a spus una dintre femei. 

"Aveţi copil? Da, doarme în maşină. Cât are? 3 ani. Doamna mai are un copil de şase ani. Îi ţineţi în maşină? Da, că plâng. De câte ore îi ţineţi în maşină? De la 11...că nu mai putem sta pe plajă cu ei", ne-a povestit o altă turistă. 

6 dintre turişti au spus că se vor caza pe cont propriu şi că vor cere agenţiilor de turism banii înapoi.

Directorul general al lanţului hotelier din sudul litoralului spune că vina este, pe de o parte a angajaţilor săi, dar cu precădere a agenţiilor de turism.

Virgil Stan, directorul THR Marea Neagră: Nu au primit confirmare din partea dispeceratului, dar au trimis turişti. Ideea este că turiştii trebuie să fie cazaţi, să nu-i lăsăm să doarmă în stradă atâta timp cât au bilete la agenţie. 

Inspectorii Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor au verificat şi actele, şi bucătăria hotelului unde au găsit farfurii ciobite, feţe de masă foarte murdare, scaunde rupte, veselă veche de peste 40 de ani.

Marius Dunca, preşedintele ANPC: Cine este responsabil? În cazul de faţă, operatorul economic: amendă de 10.000 de lei, cu remedierea deficienţelor, găsirea unei soluţii pentru turiştii aflaţi în dificultate

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism spune că dacă a fost încălcată legislaţia şi normele în vigoare şi această instituţie va amenda societatea care deţine hotelurile cu probleme.

reporteri: Annabelle Borş, Oana Manoilă
operatori: Florin Boboc, Cristian Caciauna