Sari la conținut

Centura Călăraşului, drum impracticabil. Patru kilometri de drum se parcurg, cu maşina, în 15 minute

Oana Manoilă, reporter Digi24 Constanţa: "Nu ne aflăm pe un drum de ţară, nici într-o zonă părăsită a României, ci în oraşul Călăraşi. Deşi pare greu de crezut, aceasta este varianta ocolitoare a oraşului, aproape impracticabilă de mai bine de trei ani."

Lipsa investiţiilor a dus la degradarea celor patru kilometri din Şoseaua de Rocadă a oraşului. În loc să găsească fondurile necesare reparaţiilor, din 2012 încoace Primăria s-a chinuit să scape de administrarea drumului. A încercat, fără succes, să îl transfere ba Ministerului Transporturilor, ba Consiliului Judeţean. În tot acest timp, gropile s-au înmulţit, iar nervii şoferilor au cedat.

"Rupem maşinile aici. Praf le facem. De unde veniţi? De la BCA. Cu ce viteză circulaţi pe aici? Mia mult de 10 la oră, 20 n-ai cum. O rupi! O rupi în două...n-ai cum", a spus un şofer.

Mugurel Constantin este şofer de tir. Transportă cărămidă şi străbate drumul acesta chiar şi de patru ori pe zi. Patru kilometri îi parcurge în 15 minute. În mod normal, pe o şosea astfaltată, acest drum nu ar dura mai mult de cinci minute.

Mugurel Constantin, şofer de tir: "Cu ce viteză mergeţi? 15 la oră. Cam ce s-a stricat până acum? Toată! Zdrăgăne toată."

Nu doar maşinile grele tranzitează zona. Drumul duce spre Autostrada Soarelui, dar face legătura şi cu feribotul care ajunge la vecinii bulgari.

Primarul susţine că drumul a ajuns în stadiul acesta din cauza introducerii sistemului de canalizare. Potrivit lui, firma care s-a ocupat de lucrare a făcut totul prost, în grabă, iar acum cedează betonul turnat. Promite însă că va rezolva problema.

Daniel Ştefan Drăgulin, primarul municipiului Călăraşi: "Vom aloca bani din bugetul local pentru a turna covor asfaltic în zona respectivă. Despre ce sume este vorba? Estimativ, noi vrem să alocăm în jur de 10-15 miliarde de lei dar e una să estimezi şi una să te apuci de lucru sî vezi ce probleme mai apar între timp".

Edilul spune că lucrările vor începe spre sfârşitul anului, chiar dacă bugetul este destul de sărac şi nu îi permite o investiţie de anvergură. Cu toate acestea, promite solemn că va face tot posibilul pentru a face rost de un milion şi jumătate de lei necesari reparaţiilor.

reporter: Oana Manoilă
operator: Cătălin Vârban