Sari la conținut

Constanţa, cadru de film. O firmă de telefonie mobilă din Suedia a filmat o reclamă în România

În imagini se vede cum echipa de filmare surprinde agitaţia Primului Război Mondial, atunci când trupele britanice se pregăteau de luptă în Franţa.

Pentru filmări au fost alese o navă a unui institut de cercetare şi silozurile construite de Anghel Saligny.

Uniformele figuranţilor sunt replici exacte ale celor purtate de britanici la începutul secolului XX.

Scenele dinaintea războiului sunt turnate la Cheile Dobrogei.

Spotul redă povestea a doi îndrăgostiţi din perioada Primei Conflagraţii Mondiale. Este prezentată o situaţie confuză, iar cei care au turnat reclama sugerează că încurcătura ar fi fost evitată dacă liniile telefonice erau eficiente.

Alin Vintilă, directorul unei companii de producţie: "El britanic, ea o fată din Franţa, care îşi dau întâlnire. Începe războiul şi comunicarea dintre ei era foarte greoaie, aşa că întâlnirea nu s-a produs aşa cum şi-au plănuit. El a venit la Vechiul Stejar din Franţa, iar ea s-a dus la pub-ul Vechiul Stejar din Londra."

Clientul care a cerut reclama este o companie de telefonie mobilă din Suedia, iar de producţie s-a ocupat o firmă din Londra şi un regizor spaniol. Ei au contactat însă un partener local din România şi aşa au ajuns să lucreze şi cu o companie de producţie video din Constanţa.

Alin Vintilă, directorul unei companii de producţie: "Decizia de a filma în România a fost luată pe baza fotografiilor pe care le-am trimis noi cu această zonă din Portul Constanţa, care i-a plăcut foarte mult regizorului şi a decis să filmeze în România datorită acestor clădiri pe care le avem în fundal."

Străinii aleg România atât pentru filmele de la Hollywood cât şi pentru astfel de reclame, pentru că este o destinaţie care atrage prin costurile de producţie. Spotul publicitar a avut un buget de aproximativ 300 de mii de euro, bani din care au fost plătite spaţiile închiriate pentru filmare, figuraţia, recuzita şi actorii. Specialiştii spun că dacă ar fi fost filmat în Suedia, clipul ar fi costat echipa de producţie cu 200 de mii de euro mai mult.

Specialiştii în turism sunt de părere că orice tip de producţie filmată la noi ajută la promovarea ţării.

Anca Nedea, agent de turism: "Pentru noi, localnicii, şi pentru români ar trebui să fie o mândrie şi sperăm să se folosească în continuare România ca şi destinaţie, ca şi loc pentru astfel de filmări. Știm că şi foarte multe clipuri de la Hollywood s-au filmat aici."

Filmările întregii reclame au durat două săptămâni, iar în Portul Constanţa s-a filmat o zi. La spotul publicitar au lucrat peste 300 de oameni, iar aproximativ 80 la sută dintre ei sunt români.

reporteri: Luiza Nicolae, Paul Greavu
operator: Mihai Ciobanu