Sari la conținut

Cu stele doar pe hârtie. Peste un sfert din hotelurile de pe litoral nu respectă clasificarea

Acesta este unul dintre hotelurile pe care inspectorii din turism l-au lăsat fără o stea şi i-au retras certificatul din cauza condiţiilor pe care le oferea turiştilor. În afară de Aida din Saturn, în aceeaşi situaţie de mai află şi hotelul Semiramis din aceeaşi staţiune, dar şi Belvedere şi Amfiteatru din Neptun- Olimp care au cazat turiştii în camere cu mucegai, lenjerie pătată, rugină pe instalaţiile sanitare şi mobilier putred. Complexului Bran Brad Bega din Eforie Nord i s-a retras certificatul de clasificare.

Mirela Matichescu, președinte Asociația Națională pentru Turism: Eu vă promit în calitate de președinte al Autorității Naționale pentru Turism că de la anu niciun astfel de hotel nu va mai funcționa în aceste condiții.

Pentru ca un hotel să merite 5 stele, e obligatoriu să aibă un centru spa, o piscină interioară și una exterioară, un teren de sport și minim cinci produse de igienă în baie.

Aurelian Marin, președintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism: La cinci stele, dincolo de partea care ține strict de finisaje și amenajări și dotări, turiștii ar trebui să se aștepte la o calitate a serviciilor foarte foarte bună.

În plus, întreg personalul hotelului trebuie să fie calificat și să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională. La patru stele, pretenţiile scad, dar nu foarte mult.

Hotelul trebuie să aibă obligatoriu lift, seif, mobilier de bun calitate, uscătoare de păr și produse de igienă. Lenjeria și prosoapele trebuie schimbate o dată la două zile, iar halatele la trei zile.

Personalul trebuie să fie alcătuit obligatoriu dintr-un bagajist, un curier și paznici. Nu sunt singurele criterii pe care trebuie să le îndeplinească un hotel de lux.

George Guci, hotelier: Sală de conferințe, restaurant cu suprafață și cu multe locuri, adecvat, parcări în limita posibilităților, piscină bineînțeles.

La trei stele, lenjeria trebuie să fie schimbată la trei zile iar prosoapele la două zile.

Oana Răducan, coordonator revervări la un hotel de trei stele: Camera este dotată cu aer condiționat, balcon, televizor lsd, seif, minibar, iar baia ca și dotări, cabină de duș și uscător de păr.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism spune că dintre cele 283 de hoteluri de pe litoral, peste 80 de unități nu respectă standardele.

reporter: Luiza Nicolae, Paul Greavu, Annabelle Borș
operator: Cătălin Vârban, Cristian Caciauna