Sari la conținut

Mâncare şi sport. După Crăciun, constănţenii s-au oprit la sala de fitness

Ionuţ a petrecut Crăciuniul acasă iar de pe masă nu au lipsit produsele tradiţionale. Recunoaşte că nu a fost ponderat în ceea ce priveşte mâncarea.

Deşi are doar 13 ani, Gloria merge aproape zilnic la sală. Face tenis de performanţă şi trebuie să fie mereu în formă. Mama ei a preparat, de Crăciun, toate bunătăţile iar Gloria a gustat din fiecare.

După masa de Crăciun, toată lumea doreşete să ardă caloriile, dar exerciţiile diferă faţă de perioadă obişnuită. Trebuie să începem încet, cu exerciţii cardio de intensitate mică.

Oana Manoilă, reporter Digi24 Constanţa: "Sarmale, tobă, tochitură, friptură de porc, toate acestea sunt mâncăruri foarte grase care se depun imediat. Nu trebuie să ne speriem, ori să renunţăm la a mânca tot ceea ce ne place. Important este să facem sport, să avem grijă de condiţia noastră fizică."

Antrenorii de fitness ne avertizează însă: chiar dacă mâncăm orice, nu trebuie să exagerăm.

Florin Buicu, amtrenor fitness: "Nu trebuie să facem abdomene ca să slăbim. Sunt indicatele exerciţiile pentru întregul corp: pentru muşchii pectorali, pentru spate, pentru picioare, exerciţii de cardio."

Pentru cei care merg frecvent la sală şi sunt obişnuiţi cu efortul susţinut, o şedinţă poate dura 90 de minute. Pentru începători, şedinţele recomandate sunt mai scurte iar efortul se dozează.

Nicu Cuturicu, antrenor fitness: "Se începe cu bicicleta, uşor, cu banda, cu pauze între ele. Cât timp lucrăm, cât timp facem pauză? 10 minute, un sfert de oră se lucrează, 5-10 minute de face pauză."

Specialiştii ne recomandă ca sportul să devină un stil de viață, pentru că doar așa putem fi sănătoși.

reporter: Oana Manoilă

operator: Victor Niţă