Sari la conținut

Şoseaua de coastă, o incertitudine. Autorităţiile locale încearcă să găsească o firmă care să lucreze drumul

La registratura Primăriei au fost depuse cinci oferte ale firmelor care doresc să construiască şoseaua de coastă. Majoritatea sunt societăţi sau consorţii de firme italiene. Două dintre ele au participat şi la licitaţiile precedente, dar au fost descalificate.

"În cadrul sedinţei din 19 martie 2015, conform prevederilor legale, s-au consemnat: modul de desfăşurare al şedinţei, aspectele formale, elementele principale ale fiecărei oferte, consemnându-se lista documentelor depuse de fiecare operator în parte. Urmează ca în şedinţele ulterioare să fie analizate şi evaluate ofertele", se arată într-un comunicat al Primăriei Constanţa. 

Un proiect fără sfârşit

Dar şoseaua de coastă care putea lega Constanţa de Mamaia nu mai este un proiect atât de sigur cum era în vara anului trecut.

Atunci se anunţa că de-a lungul litoralului, pe o distanţă considerabilă, va trece un drum modern. Însă acum se ia în calcul şi abandoarea proiectului, în cazul în care firmele nu vor fi acceptate de către membrii Unităţii de Coordonare şi Verificare a Achiziţiilor Publice.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Şoseaua va începe din Portul Tomis, mai exact, de aici din faţa Comandamentului Flotei şi se va întinde de-a lungul coastei, până la intrarea în staţiunea Mamaia."

Şi agenţii din turism speră ca proiectul să fie dus până la capăt.

Anca Nedea, vicepreşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia: "Important pentru turism şi nu numai pentru turism, pentru tot ce înseamnă zona asta din Dobrogea ar fi ca acest proiect, indiferent de implicarea statului în a căuta parteneri şi externi pentru un astfel de proiect. Deci important ar fi ca un astfel de proiect să se finalizeze."

Constănţenii ar dori ca la mal de mare să fie un drum de asflat pe care să poată circula. Unii dintre ei, însă, au ideile lor despre motivul pentru care proiectul nu se va duce la bun sfârşit.

Proiectul de realizare a şoselei de coastă presupune costuri de 33 de milioane de lei. Dacă lucrările nu vor fi terminate până la 31 decembrie 2015, Primăria Constanţa va pierde contribuţia financiară din partea Uniunii Europene şi, implicit, şansa de a avea o şosea de coastă.

reporter: Paul Greavu
operator: Florin Boboc