Biserica, marketing prin poştă la Craiova 

Data publicării:
fluturas bisewrica

Biserica Ortodoxă se modernizează. Enoriaşii unei parohii din Craiova au aflat cât au de plată la contribuţia cultică din fluturaşe plasate în cutiile de poştă. Şi cum orice fluturaş trebuie să şi facă reclamă la ceva, nici acestea nu încalcă regula. Preoţii promovează serviciile de care benefiază enoriaşi: un acatist de sănătate sau o rugăciune de bine şi succes.

„În cuantumul contribuţiei, vă îndemnăm să lăsaţi şi un acatist pentru sănătatea şi binele familiei" sau „asigurându-vă de rugăciunea noastră, vă rugăm să sprijiniţi eforturile noastre" scrie pe fluturaşul promoţional distribuit în parohia Sfântul „Ioan” Botezătorul din Craiova. O hârtie simplă, care îi indemnă pe oameni să plătească între 30 şi 50 de lei pentru binele bisericii, a ajuns în mai toate căşutele poştale din blocurile din parohie. Şi pentru ca enoriaşii să ştie exact când pot merge cu banii, pe fluturaş e trecut şi programul casieriei.

Dar cu toate eforturile de marketing modern, craiovenii nu s-au lăsat impresionaţi.

Dar există şi un revers al medaliei. Cine nu răspunde la cerinţe, pierde drepturile creştineşti.

„Zice că e o taxă, pentru că, dacă a zis popa către altcineva, că dacă nu plăteşti chitanţa asta, daca e să mori nu te înmormântează sau dacă îl chemi la o pomană, nu vine, pentru că nu ai plătit taxa”, a spus o femeie.

Pentru mai marii bisericii din Craiova iniţiativa din parohia Sf. „Ioan Botezătorul” este una absolut normală, de informare a credincioşilor.

Reacţia Arhiepiscopiei Craiova: „Iniţiativa preoţilor de la Biserica "Sf. Ioan Botezătorul", din cartierul Craioviţa Nouă, de a-i informa pe credincioşi în legătură cu activităţile desfăşurate în parohie a fost aprobată anterior de Consiliul Parohial. De asemenea, prin această modalitate, enoriaşii au fost înştiinţaţi despre realizările din anul 2013 şi despre planurile de activitate pentru anul în curs”. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri