Sari la conținut
News Alert

Planuri măreţe pe drumuri jalnice

Pe drumul judeţean 242, Târgu Bujor - Vârlezi, traficul este de coşmar. Maşinile nu au altă variantă decât să treacă prin gropile care se află la tot pasul. Unii şoferi îşi încearcă norocul şi fac slalom printre ele.

Pe cât de tare se aude zgomotul roţilor care trec prin gropi, pe atât de mult au de suferit maşinile celor care circulă zilnic pe acolo.

Virgil Cârcotă - şofer: "Sunt drumuri foarte rele în judeţul Galaţi. În general, la două trei luni trebuie să umbli la maşină. Bucşărie, pivotărie, capete de bară".

Mihai Ignat - şofer: "Merg zi de zi pe drumul ăsta şi e jale. Plin de gropi. Uitaţi gropi, gropi. Cauciucuri stricate, jante îndoite".

La nivelul Galaţiului există 790 de kilometri de drumuri judeţene, dintre care 99 sunt pietruiţi şi 78 sunt de pământ. Restul sunt asfaltate, dar pline cu gropi.

Iar pentru remedierea problemelor Consiliul Judeţului are un plan de acţiune. 2,5 kilometri de asflat, un pod şi un podeţ.

Costel Fotea - county manager CJ Galaţi: "Această investiţie va fi realizată cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării, prin Compania Naţională de Investiţii. În momentul de faţă există procedura în curs de derulare la Compania Naţională de Investiţii după care vor desemna câştigătrul urmând să vină să le şi execute".

Laurenţiu Grecu - şofer: "Doar atât? Suntem în secolul încetinirii, nu al vitezei".

Pe lângă cei 2,5 kilometri de drum, un pod şi un podeţ, autorităţile spun că mai au opt milioane de lei pentru reparaţii, întreţinere şi covor asfaltic.

Cât despre fondurile europene, Consiliul Judeţului nu a atras până acum niciun ban pentru reabilitarea drumurilor. Abia se lucrează la întocmirea unui proiect pentru accesarea banilor europeni.

Costel Fotea - county manager CJ Galaţi: "340 de mii de euro pe kilometru. Vă daţi seama, 610 kilometri înmulţit cu 340, dacă e să facem un calcul. Ar ieşi undeva 207, 210 milioane de euro. Ceea ce este greu de crezut că o să ne permitem să turnăm covor asfaltic măcat pe drumurile judeţene din asfalt".

Deci prioritară rămâne plombarea gropilor existente. Asfaltarea completă este aproape imposibilă.

Reporter: Adrian Obreja
Operator: Gelu Mormoloc