Sari la conținut

Viaductul rămâne închis traficului auto

Lucrările la cel mai mare viaduct din Galaţi au început în vara anului 2013 şi trebuiau finalizate după trei luni.

De fiecare dată când se apropia ziua în care drumul trebuia redat circulaţiei, constructorul anunţa că au apărut lucrări neprevăzute şi că ...repararea viaductului continuă.

Acum, cei care execută lucrarea au spus că este nevoie de un colector pentru evacuarea apelor pluviale.

Asta înseamnă bani mai mulţi de la bugetul local. Până acum s-au cheltuit deja 1,1 milioane de lei şi mai este nevoie de încă 800.000 de lei.

Emanuela Turcu, purtător de cuvânt Primăria Galaţi: "De abia după ce elementele de rezistenţă şi de scurgere a apelor pluviale vor fi realizate, atunci se va trece şi la cosmetizarea carosabilului, a trotuarelor şi a balustradelor. Noi sperăm ca până la sfârşitul anului să putem redeschide traficului pe aceasta arteră".

Cei mai afectaţi de închiderea viaductului sunt călătorii care merg cu microbuzele în localităţile din judeţ şi care ajung cu întârziere la destinaţie deoarece sunt duşi pe rute ocolitoare.

"Sunt ore când se aglomerează centura şi facem câte jumătate de oră şi vă daţi seama nu ne mai încadrăm în timp" a spus un şofer.

"Traficul este foarte aglomerat şi este singurul drum de acces către Smârdan, Pechea. Acum am stat, de exemplu, un sfert de oră în trafic din cauza unui tanc" a declarat alt conducător auto.

Închiderea viaductului înseamnă costuri mai mari şi pentru societatea locală de transport în comun care asigură naveta salariaţilor din combinatul siderurgic.

Genica Totolici, director SC Transurb: "Zilnic ocolim cam în jur de şapte kilometri dus, şapte kilometri întorşi. Şi timpul de deplasare, automat cheltuielile sunt mult mai mari pentru că în afara de kilometri sunt şi orele şoferilor, noi plătim şoferii la ora".

"Ne afectează din cauză că ocolim mult, consumăm motorină, traficiul se blochează la un moment dat la talcioc, pe drumul de centură" a spus un şofer.

Viaductul care face legătura între oraş şi platforma siderurgică a fost construit între anii 1966 şi 1969.

Comisia de Siguranţa Circulaţiei din cadrul Primăriei Galaţi a decis, în iulie 2013, să închidă traficul pe viaduct din cauza instabilităţii unui pilon de rezistenţă care punea în pericol circulaţia rutieră.

Reporter: Cornelia Mazilu
Operator: Luigi David

Editor web: Dana Costache