Sari la conținut

Campusuri școlare de milioane de lei, fără acoperiș

Lucrările la campusul şcolar al Liceului Tehnologic din Cotnari au început în 2008 şi au fost întrerupte un an mai tarziu pentru că ministerul nu a mai dat bani. Din cele 3,5 milioane de lei s-a ridicat un corp nou de şcoală şi un atelier de practică care a fost lăsat, însă, fără acoperiş. Asta nu i-a împiedicat pe muncitori să monteze gresia, faianţa şi instalaţia electrică.

"Ar fi trebuit să aibă şi acoperiş ca să nu se degradeze. Culmea, au fost executate taman invers, fără să pui căciula deasupra s-au făcut lucrări de faianţare şi de gletuire la pereţi în interior," explică Vasile Băeanu, primarul comunei Cotnari. 

"Cu aproximaţie, valoarea totală este de 7 milioane de lei şi s-au făcut facturi în valoare de 3,5 milioane jumătate," a estimat Adriana Minciună, directorul Liceului Tehnologic „Ștefan cel Mare". 

Pentru finalizarea proiectului, lucrările ar trebui luate de la zero

Reprezentanţii liceului nu mai au nicio speranţă că acest proiect va fi terminat. Chiar dacă s-ar dori finalizarea lui, lucrările ar trebui luate de la zero. Din cauza umezelii clădirea se află într-o stare avansată de degradare. Faianţa a căzut de pe pereţi iar zidurile sunt pline de mucegai.

În localitatea Podu Iloaiei, cu cinci milioane de lei ar fi trebuit ridicate un corp nou de şcoală, un campus şcolar şi fundaţia unei săli de sport. Autorităţile au primit în avans 1,3 milioane de lei.

"Plăţile alea se făceau în baza unor situaţii de lucrări făcute de diriginta de şantier, specialist constructor. Ea venea cu devizul de lucrări, eu semnam şi se făceau plăţile. Numai că ăia au falsificat, au dat date aiurea," a spus Gabriela Dobre, directorul Liceului Tehnologic „Haralamb Vasiliu" Podu Iloaiei, filmată cu camera ascunsă. 

Reprezentanţii Inspectoratului Judeţean şcolar Iaşi au refuzat să comenteze modul în care au fost făcute aceste investiţii însă, printr-un comunicat, aruncă vina către primării şi spun că Ministerul Educaţiei a virat banii în bugetele locale. Ministerul Educaţiei nu a oferit un punct de vedere.