Sari la conținut

Expediţie în Siberia, cu un ARO, pentru găsirea comunităţilor de români

Ultima lună a însemnat pentru Tudor, Iulian şi Ştefan un test de rezistenţă. Presaţi de timp, ei au muncit zi şi noapte pentru dotarea maşinii sută la sută românească pe care o vor folosi în călătoria lor până în Siberia.

Tudor Poşa: ”Motorul a fost schimbat pentru că cel vechi era uzat. Acum avem motor de 2.500 de cmc, turbo diesel, a fost modificat şi el cu un intercooler, răcirea a fost optimizată, am pus două ventilatoare.”

Ştefan Amarandei a explicat că din cauza bugetului redus, au fost obligați să utilizeze piese de la mașini uzate: ”Cel mai important a fost ajutorul prietenilor care ne-au susţinut şi moral, cât şi fizic.”

Lipsa pieselor nu a fost singura care le-a dat bătăi de cap. Din cauza conflictelor din Ucraina, tinerii au fost nevoiţi să-şi modifice traseul. Iulian Ciobănaşu, temerar: ”Am introdus încă trei ţări în itinerariu şi anume din Rusia traversăm Caucazul şi intrăm în Georgia, după care Turcia pe care o străbatem pe malul Mării Negre şi Bulgaria şi acasă.”

Temerarii sunt siguri că vor avea de întâmpinat peripeţii, mai ales că vor ajunge în apropiere de Tomtor, cel mai friguros oraş din lume, unde s-au înregistrat temperaturi de minus 70 de grade Celsius, dar şi la graniţa cu Afghanistan.

Tinerii vor reveni în ţară la iarnă şi atunci vor realiza un documentar despre comunităţile de români din fostele lagăre sovietice.