Sari la conținut

Fără barieră la Uricani. Trecerea la nivel de cale ferată rămâne semnalizată doar cu Crucea Sfântului Andrei

Problema trecerii la nivel de cale ferată la Uricani rămâne nerezolvată. Amplasarea unei bariere în zonă ar costa aproximativ 50.000 de euro, bani pe care ar trebui să-i plătească ministerul transporturilor. Oficialitățile locale ieșene au fost informate însă că această barieră nu va fi amplasată, deoarece primăria comunei Miroslava ar trebui să suporte cheltuielile. Reprezentanții comunei Miroslava spun însă că infrastructura aparține căilor ferate române, și nu primăriei.

Ștefan Susai, purtătorul de cuvânt al Primăriei Miroslava: “În cazul barierei de la Uricani, primăria Miroslava a făcut tot ce era legal posibil. A pus niște chesoane de beton pentru a limita viteza. A pus avertismente, în acest loc și-au pierdut viața din cauza neglijenței atâția oameni. Primăria Miroslava curăță permanent vegetația ca să nu limiteze vizibilitatea șoferilor.”

Necesitatea amplasării unei bariere la Uricani a apărut în anul 2013, după ce în zonă au murit 11 persoane. De aceea, primăria miroslava a luat o serie de măsuri pentru a împiedica apariția unor noi accidente rutiere în zonă. Trecerea la nivel de cale ferată a fost și este semnalizată doar cu crucea sfântului andrei. Șoferii spun însă că ar fi necesară o barieră care să fie semnalizată acustic și luminos:

“E foarte importantă bariera. Ministerul Transporturilor refuză să monteze și susține că ține de comuna Miroslava. Nu știu ce să spun, dar obligatoriu trebuie montată o barieră, pentru că este vizibilitate, cel puțin pe partea stângă este vizibilitatea mică.”

“Toți suntem conștienți că trebuie să oprim la nivel de cale ferată, trebuie să se oprească, nu? Este obligatoriu asta. Au murit 14 oameni.”

“Trec tot timpul pe aici, căci mi-e mai aproape. E bine, este vizibilitate, numai că trebuie să te asiguri. Să oprești.”

“Dacă se respectă regulile de circulație, nu ar trebui închis. - Și nu ar trebui montată o barieră? Au murit 14 oameni. - Au murit pentru că nu au respectat legislația în vigoare.”

Legea prevede ca la nivel de trecere cale ferată șoferii să oprească și să se asigure. Puțini sunt însă cei care respectă legislația însă. Și din această cauză în zona Uricani în doar două accidente rutiere și-au pierdut viața 14 ieșeni.