Sari la conținut
News Alert

IAŞI. În timp ce consilierii se ceartă pe analiza drumurilor, şoselele rămân neasfaltate

 

Master planul realizat anul trecut prevedea ca din economiile făcute de Consiliului Județean, 25 de milioane de euro, plus un împrumut de la Banca Europeană pentru Dezvoltare și Reconstrucție, să fie reabilitați complet 180 de kilometri de drum județean. Pe motiv că axele selectate de Consiliul Județean au fost alese în funcție de culoarea politică a primarilor, consilierii PSD au venit cu o altă propunere. Au împărțiti drumurile în 8 subaxe care fac legătura cu drumurile naționale. 


"Proiectul acesta are mai mulți sorți de izbândă în condițiile în care te duci cu un număr mai mare de kilometri și kilometrii respectivi de drum vor deservi un număr mai mare de cetățeni," crede Victorel Lupu, vicepreședintele Consiliul Județean.

PSD vrea asfaltarea a 240 de kilometri în loc de cei 180 din masterplan

Noul proiect prevede asfaltarea a 60 de kilometri în plus, dar pe unele tronsoane vor fi făcute doar reparații și nu lucrări ca la carte.

Cristian Stanciu, consilier județean PSD: "Am făcut, bineînțeles, o recalculare a costurilor și am constatat că am progresat în sensul că am obținut un număr mai mare de kilometri cu bani mai puțini. Este un tranzit de la 63 de milioane de euro la 65 de milioane de euro."

Cristian Adomniței, președintele Consiliului Județean este de părere că varianta propusă de PSD nu este una bună. Și asta deoarece pe multe tronsoane vor fi făcute doar reparații, durata de viață va fi una scurtă și va fi astfel necesar ca an de an să se aloce bani pentru plombări: "Ceea ce a ieșit tehnic din mâinile celor de la PSD nu este cea mai fericită variantă. Oricum este o variantă mai proastă decât masterplanul pe care tot împreună, în Consiliu, l-am aprobat în decembrie anul trecut,PSD având majoritatea la vot nu îi poate nimeni opri să își treacă această propunere."

În timp ce politicienii propun proiecte peste proiecte șoferii își distrug mașinile pe drumurile județene. Doar jumătate din cei o mie de kilometri sunt asfaltați, iar restul sunt drumuri pietruite și de pământ.