Sari la conținut

Meditații de la egal la egal. 60 de copii din Vaslui fac pregătire cu colegii de școală

Meditațiile de la egal la egal sunt menite să-i ajute pe copiii cu rezultate slabe să depășească dificultățile la învățătură. De pregătirea lor se ocupă elevi care s-au remarcat la clasă, iar avantajul acestui sistem este că micii meditatori înțeleg altfel decât adulții problemele pe care le întâmpină colegii lor atunci când scriu, citesc sau socotesc.

"Prin diferite jocuri, le explicăm materia pe care ei au pierdut-o."

"Este foarte frumos. Îmi place să îi ajut. Cred că este un lucru bun pentru ei."

Munca elevilor voluntari are deja rezultate. "Schimbările se observă la orele de curs. Ei sunt mai activi, doresc să participe şi ei la activităţile extraşcolare, în special," a explicat Luminiţa Nistor, învăţător.

Educaţia remedială de la egal la egal vizează îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale unui număr de 60 de elevi din şase comune din judeţul Vaslui. Beneficiarii provin din familii cu o situaţie materială precară.

"Părinţii sunt plecaţi la muncă cu ziua. Deseori spun că nu au timp să se ocupe efectiv de verificarea temelor sau de parcurgerea temelor împreună. De asemenea, sunt părinţi şi care spun că: cum să îi ajut eu la lecţii, când nici eu nu ştiu să scriu," explică Andreea Bocancea, directorul Şcolii Gimanziale „Mihai Eminescu" Oșeşti.  

Remus Ifrim, coordonator proiect: "Proiectul a pornit de la o nevoie identificată de către învăţători, dar şi de către colegii mai mari care îşi doresc să ajute colegi din clasele mai mici să reuşească la şcoală."

Programul este sprijinit de Fundaţia World Vision care îşi doreşte să reducă analfabetismul din mediul rural.

"La nivel naţional, rata analfabetismului funcţional este de 31,9 la sută. Iar la nivelul judeţului Vaslui ne confruntăm cu situaţia de a avea un procent de 35 la sută în rândul elevilor din clasele primare care suferă de analfabetism funcţional," a explicat Gabriela Grama, reprezentant al Fundaţiei World Vision România.

Asta înseamnă că aceşti copii au urmat şcoala, însă nu ştiu lucrurile de bază. Mai mult, chiar dacă știu literele, nu înţeleg ceea ce citesc.