Sari la conținut
News Alert

Reţetă pentru succes. Proprietarii de magazine din Iaşi s-au asociat şi cumpără produse la preţ mai mic

Tudor este unul dintre cei 16 patroni de magazine alimentare de cartier care s-a înscris în asociație. A deschis magazinul în 2008, dar încasările nu au fost pe măsura așteptărilor deoarece în zonă a apărut și un supermarket.

”Cam de doi ani s-a deschis și mi-a scăzut vânzările cam la jumătate. Este o concurență neloială, deoarece ei negociază cu furnizorii altfel, iau cantități mai mari, obțin prețuri mai mici și vând la prețuri mai mici,” explică Tudor Băitanu, proprietar magazin alimentar de cartier.

Asociația de magazine la care s-a afiliat îl ajută să cumpere produse la prețuri scăzute. Iar asta pentru că furnizorii sunt dispuși să negocieze atunci primesc comenzi mai mari. Scopul afaceriștilor este să vândă la același preț cu marile magazine și să-şi salveze astfel afacerile.

Cătălin Straciuc, proprietar magazin alimentar de cartier: ”Aproape la pământ suntem majoritatea micilor comercianți. Eu am pornit acum 24 de ani cu 15 oameni și acum am mai rămas cu 4. Au plecat în șomaj.”

”Una este când iei 3 baxuri de bere și una e când iei 3 paleți de bere. Și cel mai important în afară de preț este conștientizarea consumatorului, să consume de la magazinul de cartier,” a explicat Iustinian Rusu Cozma, inițiatorul proiectului.

Asociația s-a deschis la începutul anului, atunci când micii comercianți și-au dat seama că pierd teren pe zi ce trece în fața supermarketurilor. Datele de Registrul Comerțului arată că din 2008 și până în prezent în Iași s-au închis 500 de magazine de cartier din cele 1.200 existente, din cauza scăderii permanente a numărului de clienți.

Inițiatorul proiectului speră ca din cei 700 de patroni de magazine de cartier din Iași, 300 să se înscrie în asociație. Scopul afaceriștilor este să vândă la același preț cu marile magazine, iar banii pe care îi încasează să rămână tot în comunitate, pentru plata salariilor, taxelor și a impozitelor. Deocamdată, membrii asociației au reușit să scadă prețurile cu câțiva bani la făină, bere și cafea. Aceștia speră să obțină discounturi în perioada imediat următoare și la produsele de panificație.