Sari la conținut

Strategia Iaşului în competiţia pentru Capitală Culturală Europeană, în dezbatere publică

 

Conceptul strategiei pe baza căreia Iaşul va candida la titlul de Capitală Culturală Europeană este de vineri în dezbatere publică. Până la sfârşitul lunii august, oricine poate trimite primăriei sugestii legate de activitățile culturale care reprezintă orașul.

"Urmează să identificăm acele evenimente care se încadrează în acest concept, pentru că într-adevăr în 2021 acele documente să devină viabile și să arate că Iașul este o capitală europeană a culturii," a spus Gheorghe Nichita, primarul Iașului.

Sloganul stabilit de autorităţi pentru candidatură este Iași 2021- Interfața răsăriteană a culturii europene si vrea să sublinieze deschiderea transfrontalieră către Chișinău și Rădăuți. Logoul are culoarea albastră, la fel ca a steagului european.

"Logoul este o creație originală a unuia dintre cei mai importanți artiști din Iași în acest moment, Felix Aftene. E o prelucrare simplificatoare, dacă vreți, așa cum se cuvine pentru un logo, a unei figuri centrale a picturii lui Felix Aftene, figura Cronos, un semn al istoriei și al timpului," a explicat Florin Cîntic, vicepreședintele Fundației Iași 2021.

Dosarul de candidatură la titlul de Capitală Culturală Europeană ar urma să fie gata până în luna septembrie. Până atunci, autoritățile trebuie să stabilească si care sunt punctele tari și punctele slabe ale Iasului în ceea ce privește consumul de cultură.

Dan Doboș, managerul proiectului: "Cea mai dureroasă realitate pe care trebuie să o acceptăm este slaba implicare a ieșenilor în asociații creative, în asociații culturale și slaba participare la acte de cultură."

Potrivit unui sondaj realizat de Primărie, 66 la sută dintre locuitorii oraşului cred ca Iaşul va reuşi să câştige în 2021 titlul de Capitala culturala europeana.