Sari la conținut
News Alert

Amânări peste amânări | 2020, noul termen pentru DN76

E nemulţumire, din nou, pe Drumul Naţional 76 Oradea - Deva. După zece ani de la începerea lucrărilor şi promisiuni după promisiuni, calvarul şoferilor este departe de a fi încheiat. Tocmai a fost anunţat un alt termen pentru finalizarea lucrărilor: decembrie 2020. Noul contract, în valoare de peste 590 de milioane de lei, va fi finanţat în proporţie de 75% din fonduri europene.

În ciuda prezenţei utilajelor pe şosea, şoferii care circulă pe drumul naţional 76, între oraşele Ştei şi Beiuş, spun că nu au constatat nicio schimbare în ultimii ani. Starea şoselei e la fel de proastă, iar maşinile trebuie duse la fel de des în service.

"De trei ani de zile circul pe aici și încă nu s-a rezolvat nimic. E penibil", consideră un şofer.

"Acum o duc direct în service, pe față iar. Capetele de bară tot la trei luni, pivoți, bucșe."

"Să te apuci, să faci o lucrare de genul ăsta și tu să nu știi că există proiect pe el și după aceea să îți dai seama că ceva nu e bine, credeți-mă că e prea mult", spune Gheorghe Bota, primarul comunei Rieni.

După 10 ani de lucrări pornite, oprite şi reîncepute, coşmarul este departe de a fi încheiat. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat săptămâna trecută un alt termen de finalizare a lucrărilor la DN76: anul 2020. În acest scop a fost semnat un nou contract, în valoare de peste 590 de milioane de lei. 75% din sumă va fi asigurată prin fonduri europene.

Autorităţile din localităţile traversate de drumul naţional 76 se plâng că starea drumului îi ţine departe pe investitori.

Gheorghe Bota, primarul comunei Rieni: "Cine să vină? Investitori să vină la noi în zonă când văd ce dezastru e cu infrastructura!?"

Gheorghe Balaj, primarul orașului Ștei: "Dacă nu s-ar finaliza lucrările ar fi foarte grav pentru orașul nostru. Navetează zilnic 7-800 de muncitori și vreo 600 de elevi la Colegiul Național Avram Iancu."

Lucrările la DN76 Oradea - Deva au început în 2007 şi trebuiau să fie gata în 2010. Termenul a fost prelungit de mai multe ori, dar niciodată nu a fost respectat. Ultima promisiune a fost făcută de fostul ministru al Transporturilor, Sorin Buşe, care dădea asigurări ca în noiembrie 2016 reparaţiile vor fi gata.

Reporter: Bianca Firezar
Operator: Florin Lucuţa
Editor web: Adrian Laboş