Buton de panică la Ambulanţa Bihor. În caz de cod roşu, toţi angajaţii serviciului judeţean vor fi chemaţi la serviciu

Data publicării:
ambulanta bihor

Prin intermediul unei aplicaţii informatice, angajaţii vor fi sunaţi simultan, pentru a se întoarce în bază dacă sunt pe teren sau pentru a veni de acasă. "Suntem 404 angajaţi, plus cei 60 de voluntari pe care îi avem astăzi. Printr-un apel de panică, la alertare, să sune încontinuu pentru tot personalul operativ. În măsura în care se întâmplă, ferească Dumnezeu, o nenorocire ca în Bucureşti", spune Gheorghe Pintea, managerul Serviciului de Ambulanţă Bihor.

Sistemul este implementat în proporţie de 70%, însă el nu este încă operaţional.

"Tehnic, mai trebuie să optăm pentru unul dintre furnizori. E un serviciu de SIP30, e un trunchi IP care ne va permite 30 apelări simultante, în așa fel încât să putem în cel mai scurt timp să anunțăm tot personalul, patru sute de persoane plus cei aproximativ 60 de voluntari anul ăsta. În cursul anului viitor automat vom avea undeva la 120-130 de voluntari, în așa fel încât în câteva minute vom reuși să-i anunțăm pe toți despre situația de calamitate", susţine Liviu Sabău, directorul eceonomic al Serviciului de Ambulanţă Bihor.

Metoda de alertare a angajaţilor prin apeluri telefonice simultane şi SMS-uri ar urma să fie folosită doar în cazul unor evenimente majore.

"Să fie o inundaţie puternică, să spui că sunt localităţi prin care viitura puternică prin care oamenii sunt blocaţi, sunt foarte multe victime, sau se poate întâmpla un accident rutier", enumeră managerul Serviciului de Ambulanţă Bihor.

"Ar presupune existenţa a mai mult de 14 victime. Apăsarea butonului roşu va însemna alertarea cât mai rapidă, promptă, a echipajelor noastre, care vor sosi în staţia centrală pentru acordarea primului ajutor", a completat dr. Narcisa Maghiar, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Ambulanţă Bihor.

Implementarea întregului sistem de alertare internă nu are nevoie de avizul STS, pentru că va funcţiona în paralel cu sistemul 112. Costurile de implementare nu sunt mai mari de 1000 de lei. Sistemul ar urma să intre în funcţiune din luna ianuarie a anului viitor.

Reporter: Bogdan Costea

Operator: Florin Lucuţa

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri