Sari la conținut

Campanie săracă pentru europarlamentare

În Oradea, campania electorală pentru alegerile europarlamentare înseamnă câteva afişe lipite pe panouri şi, ici şi colo, un panou de mari dimensiuni. Cei mai activi sunt cei de la UDMR şi PSD.

"Reprezentăm, totuşi, o comunitate şi dorim ca aceasta şi vizual să se regăsească în oferta noastră de afişaj", explică Odon Szabo, preşedinte executiv UDMR Bihor.

"Ne vom folosi şi de instrumente noi, în primul rând de prezenţa în domeniul virtual, în domeniul mediei sociale", asigură Iuliu Winkler, eurodeputat, candidat UDMR pentru Parlamentul European.

"Noi nu vom excela cu benere şi cu alte lucruri, până la urmă cred că discuţia de la om la om este cea mai importanta. Aici încercăm să excelăm şi ne concentrăm pe asta", susţine Ioan Mang, preşedintele PSD Bihor.

Şi PDL a început să-şi lipească afişele prin oraş. Liberalii aşteaptă încă să le sosească de la centru materialele de campanie.

"În prima parte a campaniei se va merge pe aceste mesaje naţionale şi apoi şi pe mesaje locale din Oradea şi judeţul Bihor", spune Florin Birta, coordonatorul campaniei PNL Bihor.

Astfel că, deşi suntem în plină campanie electorală, ofertele candidaţilor sunt prea puţin vizibile.

"Suntem în prima parte a campaniei, mai este o strategie a partidelor să-şi păstreze punctele forte şi mesajul forte pentru ultimele zile. Putem vorbi şi de un impact al crizei finaciare, banii nu mai sunt cei care au fost", este de părere politologul Cristina Matiuţa.

Rezultatul absenţei din spaţiul public a candidaţilor este că alegatorii nu ştiu detalii despre cei ce îi vor reprezenta în Parlamentul european.

"- Puteţi să înşiraţi măcar 3 candidaţi pentru Parlamentul European?
- Din păcate, nu!"

"Nici nu am văzut afişe."

Alegerile europrlamentare se vor desfăşura în 25 mai, iar campania electorală se va încheia cu două zile înainte.

reporter: Bogdan Costea
operator: Darius Pop
editor web: Adrian Laboş