Sari la conținut

Concurs de drift la Oradea. Zeci de piloţi s-au întrecut în derapaje controlate

Driftul înseamnă derapaj controlat, pe care piloţii îl fac în cadrul unor concursuri speciale, aşa cum a fost cel de la Oradea, desfăşurat în weekend în parcarea unui centru comercial.

"Scopul acestul sport e să mergi cu mașina, să iei o viteză, să faci inițierea și apoi trebuie să ții mașina în derapaj, să o controlezi", explică Istvan Szabo, organizatorul concursului.

Cei mai buni 20 de piloți din ţară s-au întrecut la Oradea pe parcursul a două zile. Printre ei s-a aflat Sorin Ene, unul dintre cei mai cunoscuţi piloţi profesionişti români de drift. Spune că numărul practicanţilor acestui sport este în creştere, motiv pentru care a înfiinţat prima școală de drift din România.

"Totul se bazează pe spectacol pe controlul suprem al mașinii. Un pilot de drift trebuie să fie foarte bine pregătit, trebuie să aibă un material de concurs bine pus la punct, mașina trebuie să fie bine setată."

Piloții investesc chiar şi 20 de mii de euro pe an ca să concureze în competiţiile de drift. Aşa face şi Alexandru Podar, care conduce cea mai puternică mașină din România.

"Motorul este pregătit în Irlanda; în afară dezvoltă 690 de cai putere și 800 de newton metru. La inițiere, viteza care am prins-o cel mai bine a fost în Ungaria - 158 de kilometri la oră", spune pilotul.

Sute de curioşi au urmărit de pe margine evoluţia piloţilor. Cei mai curajoşi au acceptat provocarea unei ture de taxi-drift.

"Mi-am dorit de mică să ajung o profesionistă, e adrenalină maximă."

Alții consideră că o competiţie de drift este periculoasă.

"Nu încercați așa ceva pe șosea!"

"Mi se pare periculos, nu e pentru oricine."

La competiţia de la Oradea nu a fost acordat niciun premiu. Concurenţii au participat doar din pasiune şi au avut drept scop să puncteze în cadrul campionatului românesc de drift.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiță
Editor web: Adrian Laboş