Sari la conținut

Concurs de raliu în Oradea

Unii dintre cei peste 60 de piloți din Bihor, Cluj, Satu Mare, Arad și Ungaria au venit la Oradea cu două sau trei mașini și s-au înscris la mai multe categorii. După o scurtă încălzire, au parcurs patru ture, iar clasamentul a fost stabilit în funcție de timpul obținut.

"Avem cinci categorii în funcție de capacitatea cilindrică a autoturismului, și categoria Opel unde se poate înscrie orice mașină pentru titlul de campion bihorean", spune Cristian Angeloni, organizator.

Șoferii recunosc că în fiecare săptămână petrec multe ore în atelier pentru a-și pune la punct mașinile. În plus, au nevoie de un echipament special de protecție, dar și de numeroase piese de schimb. Chiar dacă unii au avut accidente pe circuit, nu vor să renunțe.

"Am fost vicecampion național debutant și vicecampion la clasa HCL. Am stricat mașina la un concurs iar apoi am luat o pauză de șase ani. Atunci într-o fracțiune de secundă am pierdut 10.000 de euro. Banii sunt foarte mulți, cheltuielile sunt mari, sponsori nu sunt", spune Andrei Uram, participant.

"Poți începe cu un autoturism mai ieftin, un BMW de exemplu și îi pui un motor mai mare și la 5000-6000 de euro poți să îți faci o mașină super puternică pentru ce își trebuie aici", explică Radu Boțiu, participant.

Alții preferă să vină la concursuri doar pentru a-și potoli setea de viteză.

"Poți să te destinzi în parcare, nu trebuie să fii vitezoman pe șosele."

"E riscant și aici, se întâmplă incidente cu borduri, trebuie să fii precaut, concentrat."

Concursul a fost urmărit de pe margine de zeci de curioși, care au aplaudat celebrele drifturi, extrem de apreciate în lumea pasionaților de automobilism viteză.

Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Gabor Szilagyi