Sari la conținut

Cozi la ridicarea cardurilor de sănătate. Nici sistemul informatic nu a funcţionat

Din cauza numărului mare de solicitări pentru eliberarea cardului, sute de persoane au aşteptat ore întregi la ghişeele Casei de Asigurări de Sănătate Bihor.

"Foarte încet, femeie de 80 de ani să stau aici dacă nu am pe nimeni?"

"Cam greu stau că sunt bolnavă: mă doare rău coloana, șoldul."

"Trebuie să mă duc la serviciu după ora două; mi-e frică că nu ajung."

"La momentul acesta sigur că este o afluență foarte mare de asigurați pentru a ridica cardurile, pentru că a fost o perioadă în care domnii nu au binevoit să ridice cardurile până în momentul în care s-a spus stop și s-a început obligativitatea lor", spune doctorul Gheorghe Ionuț, directorul CAS Bihor.

Ioan Matyas are 64 de ani și spune că fără cardul de sănătate riscă să nu-şi primească luna viitoare pensia.

"Pentru prelungirea pensiei am nevoie de card. E nevoie de internare la spital; dacă nu primesc asta înseamnă că peste o lună de zile nu mai am pensie de boală."

La rândul lui Gheorghe Lițiu spune că vine a treia oară la CAS după card: "Mă tot plimbă: nu e bun, e bun, ce număr a avut cardul, ce nu avut, nici nu știu." Alt asigurat susţine că "această nebunie e de o săptămână. Dacă dânșii într-o săptămână nu găsesc o modalitate să rezolve problemele oamenilor, cu regret un minus foarte mare conducerii!"

Eliberarea documentului nu este singura problemă

Foarte mulţi asiguraţi nu şi-au activat cardul de sănătate.

"Cei care se prezintă la medici trebuie să-și activeze cardurile și de dimineață am avut deja o discuție cu două spitale din județ în care le-am spus clar: dacă se prezintă la ei un asigurat fără activarea cardului este obligația să activeze cardul", explică directorul CAS Bihor.

Însă sistemul informatic, prin care se activează cardul de sănătate şi se validează serviciile medicale, a funcţionat cu intermitenţe.

"În cursul zilei de azi (luni - n.n.) ne-am confruntat cu probleme legate de sistemul informatic. Au fost perioade când acest sistem nu a funcţionat, astfel că am putut valida o mică parte din serviciile acordate pacienților care au fost prezenți în ambulatoriu", a declarat Lucia Daina, directorul medical al Spitalului Județean Oradea.

Asiguraţii pot verifica pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate dacă le-a fost emis sau nu cardul de asigurat.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Labo