Sari la conținut

După aglomeraţie, alte probleme la CAS: carduri blocate sau pierdute

Dacă la începutul săptămânii era haos la ghişeele Casei de Asigurări de Sănătate Bihor, acum lucrurile s-au mai liniştit. În judeţ mai puţin de 1.000 de carduri sunt nedistribuite.

"Lucrurile încep să vină pe făgaş normal, toată lumea îşi vede de treabă, ştie ce are de făcut şi problemele se rezolvă într-un mod mult mai bine şi mai calm decât până acum", susţine Gheorghe Ionuţ, preşedintele Casei de Asigurări de Sănătate Bihor.

Dintre cei care trec pragul instituţiei, unii vin să-şi ridice cardurile, alţii cer să fie deblocheze ori chiar înlocuite.

"- Am un card defect a lui mămica mea, am venit să-l returnez ca să primesc altul.
- De unde ştiţi că e defect, a fost introdus în sistem şi nu a fost valid?
- Da, s-a verificat şi e defect.
- Trebuie să plătiţi ca să vi se înlocuiască cardul?
- Ni s-a spus că trebuie să plătim 15 lei."

"Dacă ai introdus de vreo 2-3 ori cardul în cititorul de carduri, nu mai funcţionează, trebuie venit la casa de asigurări. Băieţii noştri de la IT lucrează şi deblochează toate aceste carduri. Au fost cam 20-30 de carduri zilnic", a precizat şeful CAS Bihor.

Medicii de familie spun că problemele sunt departe de-a fi rezolvate pentru că sistemul funcţionează cu dificultate.

"Ca să consulţi un pacient care are card durează 40 de minute, programările se dau peste cap, pacienţii sunt nemulţumiţi şi noi medicii suntem foarte stresaţi", a atras atenţia medicul de familie Zenobia Lazarovici.

În Bihor au fost distribuite aproximativ 520.000 de carduri de sănătate.

Reporter: Anca Deac
Operator: Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş