Ia calea ferată de unde nu-i!

Data publicării:
stirea2 20cfr 20bogdan-34692

Timp de 20 de ani, linia care altădată lega Oradea de localitatea de frontieră Cheresig a fost lăsată în paragină. De curând şi-au amintit de ea hoţii de fier vechi, care o fură pe bucăţi şi o trimit în mormanele din curtea depozitelor de fier vechi. Se pot număra mult şi bine porţiunile din care hoţii au furat şuruburile şi sistemele de prindere a căii ferate. Mai grav este că unii nu s-au mulţumit cu asta şi au trecut la demontarea şinelor pentru a le transforma în fier vechi","s-au furat placile că s-au copt traversele","au furat tot, când au avut posibilitatea, in special cei care au tractoare cu care trag şinele că nu le-au tras cu măna", explica unii localnici.Cuantificată în bani, paguba cântăreşte greu în bugetul şi aşa slăbit al CFR.Gabriel Pascu, şeful serviciului de siguranţă a circulaţiei CFR Cluj precizeaza:"efectiv pe Cheresig-Oradea s-a inregistrat o pagubă de 230 de mii de lei din furturile din infrastructura reprezintă 70% pe Bihor".Obiceiul hoţilor este pe punctul să pună în pericol un proiect cu bani europeni pe care autorităţile române şi maghiare vor să-l conceapă împreună pentru a reface legătura feroviară dintre cele două ţări. Până când se urnesc cele două părţi, nu este exclus ca mari porţiuni din linie să fie furate.Pavel Maier, primarul comunei Toboliu se teme ca:"implicarea acestor persoane în furtul de linii, de şuruburi ar stagna proiectul şi ar trage în spate activităţile depuse."Trenurile au circulat prin Cheresig spre şi dinspre Ungaria până în 1940. Apoi, fâşia de frontieră a rupt linia şi a făcut ca trenurile să se oprească la câteva sute de metri de graniţă, atât în România, cât şi în ţara vecină. Proiectul de refacere a legăturii pe calea ferată este văzut cu ochi buni de localnici."Este o idee foarte bună ar ajuta mult şi la transport şi la legătura spre Oradea","transport mai eficient cu fraţii noştri, maghiarii", sunt de parere localnicii.Eficienţa realizării căii ferate transfrontaliere depinde de rapiditatea cu care autorităţile vor reuşi să stopeze fenomenul furturilor de pe calea ferată. Altfel, Cheresigul riscă să rămână capăt de linie, aşa cum este şi în cazul unui drum din zonă pe care de această dată birocraţia l-a oprit cu fix cu 25 de metri înaintea şoselei construite pe teritoriul maghiar.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri