Sari la conținut

Oradea, oraşul-şantier. Muncitorii lucrează în mai multe zone

Orădenii s-au obişnuit deja cu zgomotele utilajelor şi agitaţia muncitorilor care au cuprins centrul oraşului. Aceştia au decopertat zone întinse şi i-au obligat pe trecători să facă adevărate slalomuri printre bucăți de asfalt şi de beton. Traversarea Pieţei Unirii devine e o adevărată provocare mai ales când plouă, iar situaţia va dura până la sfârșitul anului. Cei mai afectaţi sunt administratorii de localuri și magazine.

"Cu maşinile nu putem să intrăm să alimentăm magazinul. Este foarte, foarte, foarte greu şi va fi şi mai greu. Sunt vânzări 30 de lei, 20 de lei", spune Nicu Popescu, administratorul unui fast-food.

"Dacă ne va afecta atât de mult încât să închidem, se va închide până se va renova", crede Cristina Szilagyi, ajutor de bucătar.

"A căzut business-ul cu 50% nu numai la noi, cred că la toată lumea", a contabilizat Miki Puşcaş, barman.

Nemulțumiți sunt și clienții.

"Ca să ajung la cafeneaua mea preferată trebuie să vin nu ştiu de la două străzi mai încolo. Las maşina şi vin pe jos. Aici în centru parcă a murit tot."

"Pentru locuitorii din Oradea, Piaţa Unirii este în aceste zile un tablou dezolant. La sfârşitul anului însă orădenii se vor putea mândri cu una dintre cele mai moderne şi frumoase pieţe din România. Pe locul unde mă aflu acum nu vor mai circula maşini, pe această porţiune urmând să fie amenajate spaţii verzi şi fântâni arteziene", detaliază Diana Grad, reporter Digi24 Oradea.

Și nu e singurul loc care îi va atrage pe turiști. Zone precum dealul Ciuperca vor fi complet transformate. "Aici Primăria doreşte să realizeze o grădină publică deschisă tuturor vizitatorilor cu floră, foişoare, fântâni arteziene, alei, pietonale", dă asigurări Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.

În șantier sunt și alte cartiere și drumuri din Oradea. În prezent se construiesc un drum expres, o piaţă, un ştrand termal, blocuri şi lăcaşuri de cult. Toate trebuie finalizate în acest an. La acestea se adaugă două pasaje supraterane. Localnicii sunt dispuşi să treacă peste disconfortul creat de lucrări.

"O să rezistăm că încercăm să mergem pe undeva. Deci trebuie să facem și noi un efort dacă vrem să iasă ceva frumos."

Cu 195 de milioane de euro, Oradea este printre primele trei orașe din țară în ceea ce priveşte volumul fondurilor europene atrase în aces an.

Reporter: Diana Grad
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş