Sari la conținut

Oradea, promovată de jurnaliștii din Capitală. Pentru ei a fost organizat un infotrip

Mirela Șurghie, blogger de călătorii și stil de viață: "Cel mai tare m-a impresionat normalitatea orașului, calmul său, faptul că vezi copii jucându-se în liniște, vezi foarte mulți oameni pe biciclete, poți ieși seara în oraș în perfectă siguranță să stai cu prietenii, să te simți bine, să vizitezi obiective turistice."

Așa este descrisă Oradea de unul din bloggerii și jurnaliștii bucureșteni invitați să cunoască orașul de pe Crișul Repede. După ce au vizitat mai multe obiective din municipiu, au căzut de acord că turiștii au ce vedea. Au avut și unele sfaturi pentru autorități.

"A fost o surpriză plăcută acest oraș pe care îl mai văzusem în trecere spre Budapesta; cred că are potențial de a fi o capitală culturală europeană. Dacă s-ar crea mai multe evenimente în oraș, ar deveni din ce în ce mai atractiv", este de părere Grig Bute, travel jurnalist Cațavencii.

În opinia Marinelei Oprea, redactor Wall Street, "trebuie să atragă turiști creând un pachet turistic mai larg, în care să includă Băile Felix și trasee în Apuseni și vizitarea peșterilor din zonă".

La rândul său, Mihai Jurca, director executiv al Asociației pentru Promovarea Turismului în Oradea, susţine că "există exemple care funcționează foarte bine: Brașov și Poiana Brașov, Constanța și Mamaia , Evident Oradea și Băile Felix sunt lucruri care trebuie să funcționeze împreună și vor funcționa împreună".

Și localnicii cred că Oradea poate deveni în curând destinație turistică.

"Este un oraș foarte frumos, mare, are o grămadă de locuri foarte frumose, ușor de vizitat."

"În primul rând prin Băile Felix care sunt foarte frumoase și orașul este foarte frumos."

Asociația de promovare a turismului vrea ca în perioada următoare astfel de infotrip-uri să le fie oferite și jurnaliștilor străini.

"În momentul în care vor pleca din Oradea și vor scrie articole despre Oradea, oamenii din țară vor începe să conștientizeze că există o nouă sau o posibilă destinație turistică nouă numită Oradea", explică Mihai Jurca.

Pentru excursia celor 13 jurnaliști din țară municipalitatea a cheltuit 1500 de euro.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiță