Sari la conținut

Pod terminat, dar nefolosit. O trecere de pe DN79 nu este dată în folosinţă, deşi e gata de 3 luni

Cu viteză redusă și la doar câțiva centimetri unul de altul. Așa se circulă pe drumul care ocoleşte un pod de pe drumul național 79 între Oradea și Arad, în apropierea oraşului bihorean Salonta. Lucrările au fost finalizate în ianuarie, dar câteva semne interzic accesul pe contrucţia care traversează un canal colector.

"Teoretic, lucrarea trebuia să fie gata. Problema este acum între cel ce a executat lucrarea și cel care o să preia. Neîndoielnic că este un pericol acolo în zonă. Nu e normal ca la un drum european să întâlnești asemenea deviere", susţine comisarul-șef Dorin Sava, șeful Poliției Rutiere Bihor.

Șoferii spun că ocolirea este strâmtă, plină de gropi și le pune în pericol viața.

"Se circulă foarte greu. De atât timp este gata și nu se rezolvă, noi ca șoferi nu putem spune nimic."

"Trebuie să ocolești puțin stânga și, deși în față vezi că e terminat, doar că sunt balustrade acolo peste care mulți au dat."

"E periculos sau două tiruri cam greu trec. E rău, rău."

Podul a fost amenajat o dată cu lucrările de reabilitare a drumului naţional 79, începute acum şase ani. Plătite cu peste un sfert de miliard de lei din bugetul de stat, acestea au fost terminate în mare parte. Excepţie a făcut doar podul din apropierea orașului Salonta, care pare să fie dat uitării.

"Pe drumul național 79 Oradea-Arad circulă zilnic 10 mii de mașini. Deși ar fi trebuit să fie gata în 2012, lucrarea de reabilitate a drumului nu a fost încă recepționată", a constatat Laura Breb, reporter Digi24 Oradea.

Reporterii Digi24 Oradea au încercat să contacteze firma Astaldi, care s-a ocupat de construirea podului, dar numărul de contact lăsat pe panourile de informare nu sunt valabile.

Nici de la Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi nu am reuşit să aflăm care este situaţia podului şi când se va putea circula pe el. Surse neoficiale susţin că la mijloc este o problemă tehnică, de rezolvarea căreia ţine recepţia construcţiei.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş