Primăria Oradea introduce un sistem informatic antifraudă pentru asociaţiile de proprietari

Data publicării:
sistem locatari

Programele informatice sunt noua modalitate prin care Primăria Oradea vrea să stopeze furturile din banii asociaţiilor de proprietari. Edilii caută firme specializate care să conceapă sisteme de urmărire a plăţilor făcute către furnizorii de apă şi căldură. Cu ajutorul aplicaţiei, locatarii vor putea observa orice problemă apărută pe traseul banilor. Oradea ar fi primul oraş din România unde un astfel de sistem ar fi pus în aplicare.

Prin intermediul programului pe care edilii îl pun gratuit la dispoziţia asociaţiilor de proprietari, atât Primăria, cât şi fiecare locatar vor avea acces la situaţia financiară a asociaţiei. Fiecare orădean va şti în permanenţă ce se întâmplă cu banii de utilităţi.

"Un astfel de program va scoate pe masă, la lumină toate problemele care privesc asociaţia de proprietari şi relaţia pe care orădeanul de la bloc o are cu cei despre care am vorbit: asociaţia de proprietari, furnizorii de servicii şi primăria", susţine Mircea Mălan, viceprimar al Oradei.

Programul ar trebui să prevină apariţia unor situaţii în care şeful de asociaţie nu a plătit furnizorii de servicii şi a dispărut cu banii proprietarilor.

"Informaţia trebuie să fie în timp real, pentru că dacă lucrurile astea, la valori mari ce le facturăm către asociaţie, pot fi amânate voluntar de un individ, de o persoană care are intenţia de a frauda asociaţia", spune Stănel Necula, directorul general al societăţii Termoficare Oradea.

"În momentul în care şeful de asociaţie nu-şi îndeplineşte atribuţiile, nu plăteşte către furnizori datoriile se rupe acest circuit care la final se resimte tot asupra proprietarului pentru că furnizorul sistează furnizarea utilităţilor", a explicat Ramona Jula, administrator de asociaţie.

Din 2008 până acum, în Oradea s-au înregistrat 17 cazuri în care administratorii unor asociaţii au luat din banii locatarilor. S-a creat astfel un prejudiciu de 2,5 milioane de lei.

Firmele care pot furniza astfel de programe informatice pot să se adreseze Primăriei. Una dintre ele a pus la dispoziţia edililor un sistem care va fi testat timp de 6 luni pentru o mie de apartamente.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiţă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri