Sari la conținut

Produse tradiționale, în fața hypermarketului

La chioșcul amenajat de Ioan Sterp la intrarea într-un centru comercial din Oradea clienții sosesc încă de la primele ore ale dimineții. Încântați de calitatea produselor, fiecare își cumpără măcar un produs.

"Super, este calitativ perfectă. De-asta și cumpăr, naturală și o consumăm cu plăcere."

Cea mai cerută este brânza telemea, care costă 20 de lei kilogramul. Smântâna este vândută cu 12 lei kilogramul, iar pentru cașcavalul afumat vânzătorul cere 35 de lei pe kilogram. Deși și-a deschis punctul de vânzare doar de un an, ciobanul Ionică, așa cum îl știu clienții fideli, și-a câștigat deja un renume.

"- De cât timp cumpărați de aici și cum vi se pare?
- De câteva luni bune și intenționez să merg înainte."

"Smântână ca și la ciobanul de la firmă nu găsim nicăieri."

"- De aici cumpăr de obicei.
- Și prețul cum vi se pare?
- Bun, mai ieftin ca în piață."

Sibian de origine, Ioan Sterp s-a stabilit în Bihor unde crește peste o mie de oi. Spune că și-a făcut propriul magazin ca să-și vândă produsele direct clienților, nu intermediarilor, la jumătate de preț. A ales o zonă intens circulată ca să-și promoveze mai bine afacerea.

"Am încercat să ne facem o afacere a noastră să vindem un produs natural. Suntem foarte mulțumiți de punctul acesta de desfacere. Acum dacă am ajuns să avem acest stand ținem pasul cu lumea", spune Ioan Sterp.

Oferă doar produse tradiționale, preparate după rețete păstrate din generație în generație. "De mici învățăm de la părinți ne duc în brânzărie, ne arată așa se face brânza, așa se face cașul, așa se face untul, toate produsele de la stână."

Specialiștii spun că astfel de afaceri pot fi profitabile, dacă sunt promovate corespunzător. "Asta înseamnă educație antreprenorială suplimentară, înseamnă principii și valori bine alese și înseamnă o comunicare impecabilă cu cei care îți pot fi clienți", susţine Dacian Palladi, analist financiar.

Ioan Sterp spune că până acum a reușit să vândă tot ce a produs. Asta înseamnă în jur de 300 de kilograme de preparate în fiecare lună.

Reporter: Mariana Gurgu
Operatori: Cristian Rusu, Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş