Sari la conținut

Reacţia CFR în cazul cozilor din Sântandrei. Compania susţine că a făcut demersuri pentru rezolvarea situaţiei

CFR a reacționat în urma difuzării de către Digi24 Oradea a unui material despre situația provocată de trenul personal Oradea - Timișoara la ieșirea de pe centura orașului spre Sântandrei.

coada ferata Santandrei

Pentru că garnitura trece prin zonă la o oră de vârf, când localnicii merg la serviciu ori își duc copiii la școală, sute de şoferi stau zeci de minute în cozi kilometrice.

Contactaţi de Digi24 Oradea, reprezentanţii Regionalei Căi Ferate Cluj au precizat că "fiecare operator de transport feroviar de călători stabileşte traseul trenurilor înscrise în circulaţie, ora de plecare şi numărul de staţionări pentru fiecare tren în parte. Trenul Oradea-Timişoara este trenul operatorului naţional de transport feroviar de călători CFR Călători".

Totuşi, în calitate de companie care gestionează infrastructura feroviară, Regionala CF Cluj a transmis că au făcut mai multe demersuri pentru rezolvarea acestei situaţii.

Astfel, s-a pus în discuţie modificarea programului de circulaţie a personalului Oradea - Timişoara după ora 8 şi s-a analizat varianta creşterii vitezei trenurilor în zonă. În plus, o comisie formată din reprezentanţi ai CFR, ai operatorilor de transport feroviar, Primăriei şi Serviciului Rutier a stabilit că semnalele luminoase la trecerea unde se produc ambuteiajele funcţionează cel mult 3 minute şi jumătate la fiecare trecere a unei garnituri.

Măsuri luate de Regionala CF Cluj
- a solicitat un punct de vedere Regionalei de Transport Feroviar de Călători (SRTFC Cluj) referitor la modificarea programului de circulaţie al trenului R 3114 (Oradea - Leş Bihor) după ora 8:00.
- a convocat o comisie mixtă formată din reprezentanţi ai CFR, OTF (operatori de transport feroviar), Primărie şi Serviciul Rutier, comisie care a analizat graficul de circulaţie al trenurilor în intervalul 7:00 - 10:00, fiind cronometrată şi durata de funcţionare a instalaţiei SAT TN Km 113+907.
Pentru toate trenurile a rezultat o durată de funcţionare a instalaţiei SAT cuprinsă între 2 min. 21 sec şi 3 min. 36 sec.

sursa: comunicat CFR SA

Editor web: Adrian Laboş